Kilka miesięcy temu duże straty wróżono Centrum Handlowemu Jantar w Słupsku, po zamknięciu w obiekcie hipermarketu Real. Jantar od tego czasu działa bez sklepu spożywczego, a mimo to jest najchętniej odwiedzanym centrum handlowym w mieście.

Przykład słupskiego centrum handlowego dowodzi, że powoli kończy się dominacja na rynku centrów handlowych obiektów posiadających hipermarkety. Zakupy spożywcze przestają być głównym powodem wizyty klientów w galeriach handlowych. Coraz większą rolę pełni bowiem w obiektach część modowa.

– Wyjście dużego najemcy to dla każdego dewelopera sytuacja kryzysowa. W przypadku Jantara, gdzie Real wypowiedział umowę najmu powierzchni hipermarketu, udało nam się sprawnie i szybko przejść przez ten okres. Dzięki odpowiednim działaniom nie odnotowaliśmy dużego spadku odwiedzalności. Obecnie poprzedni lokal jest podzielony na mniejsze części – mówi w rozmowie z Retailnet Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający i członek zarządu Maylad Real Estate.

W miejscu Reala na powierzchni prawie 3 tys. mkw. otwarto w marcu pierwszy w mieście salon RTV/AGD sieci Media Markt. Ponadto w miejscu po Realu ma się pojawić trzech kolejnych najemców, w tym market spożywczy sieci Intermarche.

CH Jantar to największy obiekt handlowy w Słupsku. Po ostatniej rozbudowie, która zakończyła się w 2012 roku jego powierzchnia wzrosła do 46 tys. mkw. W galerii obecne są: większość marek należących do grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius), oraz sklepy grupy LPP , Rossmann, Jula i Multikino.