Cubus zapowiada zmianę strategii marki

Salon Cubus

Salon Cubus

Cubus to norweska marka modowa należąca do grupy Varner Group posiadającej łącznie około 1340 sklepów na świecie.

W Polsce sieć Cubus posiada 43 salony zlokalizowane wyłącznie w centrach i galeriach handlowych i jest trzecim pod względem liczby sklepów rynkiem. W planach spółki jest rebranding sieci oraz dalsza ekspansja w Polsce i za granicą.

– W tym roku otworzyliśmy już kilka sklepów za granicą w nowych odsłonach tzn. prezentacja działów jest jeszcze lepiej przedstawiona i czytelna dla klientów. Zmiany te będziemy wprowadzali również do naszych sklepów w Polsce, zarówno tych nowo otwieranych jak i tych starszych, które będziemy całkowicie odnawiali – zapowiada w rozmowie z portalem Retailnet Barbara Sroka-Goska, Country Manager Cubus.

Rok 2012 był rokiem wielu zmian w Cubusie, zarówno w zakresie polityki cenowej, działań marketingowych oraz asortymentowych.

– W 2012 roku zmieniliśmy politykę cenową, a więc obniżyliśmy ceny wielu produktów, co było odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Duża zmiana nastąpiła również w kolekcjach. To za co cenią nas klienci od 17 lat to jakość produktów, głównie basic, ale jak wspomniałam, klient w Polsce jest coraz bardziej wymagający. W związku z tym w 2012 roku moim celem była również efektywna współpraca z moimi kolegami w norweskiej siedzibie w kwestii zwiększenia atrakcyjności kolekcji na kolejne sezony, zwłaszcza, że po badaniach jakie zrobiliśmy wiemy, że średnia wieku naszego klienta zaczyna się już od 16 roku życia. Widzimy mnóstwo młodzieży w naszych sklepach, toteż Cubus musiał dostosować swój asortyment do tego faktu i tak się dzieje. Mój zespół zarówno w siedzibie naszej firmy jak i w sklepach jest ogromnie zaangażowany w rozwój marki Cubus. Dzięki temu Cubus stał się  w 2013 roku dużo bardziej modowy! – dodaje Barbara Sroka-Goska, Country Manager Cubus.

W planach na najbliższy rok jest uruchomienie 3 nowych salonów – w Gdyni, Warszawie oraz w Poznaniu. W sumie na koniec 2013 roku sieć Cubus będzie liczyła 46 sklepów.

Na rynku polskim Cubus istnieje od 1996 roku tj. 17 lat. W innych krajach sklepy Cubus bardzo dobrze funkcjonują przy największych ulicach, natomiast w Polsce Cubus funkcjonuje wyłącznie w centrach handlowych.

Średnia powierzchnia sklepów sieci to 700 mkw. W 2012 roku firma otworzyła 6 nowych sklepów w CH Reduta w Warszawie, CH Arkady Wrocławskie we Wrocławiu, Galerii Nova Park w Gorzowie Wlkp., CH Jantar w Słupsku, CH Mosty w Płocku i w City Center w Rzeszowie. W lutym tego roku firma odnowiła także swój najstarszy sklep w Klifie w Gdyni.

Cubus należy do grupy Varner Group, która skupia w swoim portfolio wiele innych marek np. Dressmann, Bikbok, Carlings, Solo, Volt, Vivikes czy Urban.

Marka Cubus jest obecna w 6 krajach i ma w sumie 325 sklepów.

Najwięcej sklepów jest w Norwegii – 171 i w Szwecji – 68. Trzeci pod względem ilości salonów jest rynek polski ( 43 sklepy).

Aktualnie spółka intensywnie rozwija się w Finlandii ( 25 sklepów) oraz w Niemczech ( 10 sklepów) i na Łotwie ( 8 salonów).

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska