TriGranit: zbliża się otwarcie Poznań City Center

Poznań City Center

Poznań City Center

Przybywa dróg wokół  Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu a także najemców Poznań City Center. Do otwarcia obiektu zostało około pięć miesięcy.

Budowa dróg i nowego układu komunikacyjnego to obecnie największe wyzwanie przed jakim stoi węgierski inwestor spółka TriGranit wznoszący w Poznaniu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne.

Planowane na jesień br. otwarcie wielofunkcyjnego kompleksu handlowo-komunikacyjnego Poznań City Center zbliża się bowiem, jak poinformowali przedstawiciele spółki, wielkimi krokami.

Sprawnie przebiega także komercjalizacja 60 tys. mkw. powierzchni handlowej.

76 proc. całkowitej powierzchni najmu zostało zabezpieczone umowami najmu oraz listami intencyjnymi, zaś na temat kolejnych 10 proc. toczą się zaawansowane negocjacje z potencjalnymi najemcami. W Poznań City Center będzie ponad 250 sklepów i  dwie duże strefy food court.

Planowany termin otwarcia Poznań City Center to IV kwartał 2013 roku. Jak na razie harmonogram nie jest zagrożony, w wielu miejscach prace prowadzone są nawet z  wyprzedzeniem – poinformował Przemysław Terlecki, przedstawiciel inwestora, TriGranit.

W budynku centrum handlowego Poznań City Center trwają obecnie prace montażowe i wykończeniowe, szklone są świetliki, od dwóch tygodni kładziona jest zewnętrzna elewacja budynku. W czerwcu powinni  pojawić się tutaj pierwsi najemcy, którzy zaczną  urządzać swoje lokale. Prace wykończeniowe prowadzone są też na trzykondygnacyjnym parkingu na tysiąc aut i wiszącej parę metrów nad ziemią rampie wjazdowej dla samochodów.

Od stycznia br., kiedy ruszyły prace drogowe, a więc w niespełna pięć miesięcy, w warunkach długiej zimy udało się wykonać ponad połowę kilkudziesięciometrowego, podziemnego przejścia  dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Matyi. Wraz z rampą, powstała konstrukcja nowego przystanku tramwajowego z zejściem do tunelu, na podniesionym  o ponad 1,5 metra nasypie położono już jeden nowy tor linii tramwajowej.  Ostatnio na terenie tzw. Wolnych Torów tymczasowo puszczono  samochody  po nowej nitce jezdni, którą w przyszłości, na nowy dworzec PKS pojadą autobusy. Asfalt wylano także na przedłużonej w głąb Wolnych Torów ulicy Jakuba Wujka i częściowo już gotowej tzw. Małej Głogowskiej, drodze, którą w przyszłości będzie można dojechać  do ulicy Hetmańskiej. Na budowanym terminalu PKS trwa budowa 19 stanowisk autobusowych. Niebawem ruszy budowa ronda i wewnętrznych dróg dojazdowych dla autobusów. Docelowo wokół ZCK powstanie ok. 2,5 km nowych ulic.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016