Próchnik: firma przenosi produkcję do Polski

Nowa kolekcja Próchnik

Nowa kolekcja Próchnik

Nowy prezes firmy Próchnik SA rozpoczął zmiany w spółce od wprowadzenia nowego logo oraz oparciu wizerunku marki na osobie patrona Adama Feliksa Próchnika. Prezes Rafał Bauer w rozmowie z Retailnet.pl zapowiada kolejne zmiany w strategii działania firmy.

Przede wszystkim firma zdecydowała się na produkcję swoich kolekcji w rodzinnym kraju.

– Gdyby wszystkie polskie firmy odzieżowe  zdecydowały się na przeniesienie produkcji do kraju przybyłoby nam co najmniej 100 tysięcy miejsc pracy. Dlatego wycofujemy się z Dalekiego Wschodu i Turcji, ponieważ sprzedajemy swoje wyroby w Polsce i o utrzymanie miejsc pracy w Polsce powinniśmy zabiegać – mówi w rozmowie z Retailne Rafał Bauer, prezes Próchnik SA.

Firma znana do tej pory z eleganckiej odzieży męskiej planuje także wprowadzić kolekcje dla kobiet.

– Na naszej szerokości geograficznej kobiety są waleczne od zawsze. Osobiście dziedziczę Krzyż Walecznych mojej babki, więc w tej kwestii mam sporo do powiedzenia. Bardzo chciałbym zaproponować im klasyczny i dobry jakościowo asortyment. Mam nadzieję, że wkrótce będzie to możliwe. Być może bardziej zaskoczy informacja, iż chciałbym uczynić Próchnik pierwszą polską marką trzeciego wieku. Byłbym wielce rad, gdyby Próchnik ubierał każdego komu potrzebna jest zbroja. Wiek ani płeć nie mają tu najmniejszego znaczenia – dodaje Rafał Próchnik.

Próchnik chce także poszerzyć swoją ofertę o sprzedaż kosmetyków.

– Mamy bardzo dobry kontrakt z drogeriami. Będziemy jednak zmieniać opakowanie perfum, chociaż produkt ze starym logo sprzedaje się dobrze. Chciałbym, aby Próchnik oferował całą beauty line. Rozmawiamy z jedną z cenionych polskich firm, aby w tym celu połączyć siły – twierdzi prezes Próchnik.

Jak już informowaliśmy, Próchnik planuje także otwarcie w najbliższym czasie sklepu internetowego marki.

W ostatnich trzech miesiącach firma Próchnik nieznacznie poprawiła wyniki sprzedaży porównując rok do roku. W I kwartale 2013 wyniki sprzedaży spółki wyniosły ponad 4,9 mln zł. W tym samym czasie w ubiegłym roku sprzedaż spółki wyniosła ponad 4,7 mln zł. Zysk brutto spółki ze sprzedaży wyniósł ponad 3,1 mln zł. Rok wcześniej w tym samym czasie było to prawie 2,4 mln zł.

Obecnie spółka Próchnik posiada 30 salonów firmowych. Większość z nich znajduje się w centrach handlowych na terenie kraju.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016