Próchnik: rozwój sieci salonów własnych i franczyzowych

Kolekcja Próchnik

Kolekcja Próchnik

W ostatnim komunikacie giełdowym firma Próchnik SA poinformowała, że budowa sieci dystrybucji flagowej marki będzie opierać się o salony firmowe mierzące od 80 do 140 mkw. Nowy shop concept zawierać będzie elementy meblowe i architektoniczne nawiązujące do tradycji DMW i art deco.

Jak informuje dalej spółka podjęte zostaną działania zmierzające do oferowania wyrobów pod marką Próchnik w sieci niezależnej w tym opartej o system franczyzowy.

Oferta produktowa Próchnik SA zostanie poszerzona o smart casual obecnie praktycznie nie oferowany przez firmę. Choć osią każdej kolekcji pozostanie odzież formalna, firma planuje zaoferowanie klientom wybranych produktów z gamy proponowanej przez konkurentów. Jak informuje firma w ramach nowej strategii przyjmuje się, że odzież na okazje mniej zobowiązujące stanowić będzie nie więcej niż 20 proc. kolekcji.

Zgodnie z inną informacją najważniejszym wydarzeniem I kwartału 2013 jest udana emisja akcji, która umożliwiła szybką sanację niezwykle trudnej sytuacji finansowej spółki. Próchnik S.A. odzyskał niezbędną wiarygodność w relacjach handlowych, co przełożyło się na negocjacje cen dotyczące przyszłych sezonów.

Olbrzymie znaczenie na dobry odbiór marki miało również szybkie wdrożenie nowej komunikacji marketingowej, wprowadzającej patrona spółki i nowy zespół wartości, kojarzony z marką Próchnik.

Według spółki powyższe działania spotkały się z dobrym przyjęciem grupy docelowej, a w połączeniu z wdrożeniem nowoczesnych technik sprzedażowych, zaowocowało powstrzymaniem (luty), a wreszcie odwróceniem (marzec) negatywnego trendu spadkowego w sprzedaży, który za styczeń wyniósł -30 proc. w stosunku rocznym.

Z komunikatu wynika, że w ostatnich trzech miesiącach firma Próchnik nieznacznie poprawiła wyniki sprzedaży porównując rok do roku. W I kwartale 2013 wyniki sprzedaży spółki wyniosły ponad 4,9 mln zł. W tym samym czasie w ubiegłym roku sprzedaż spółki wyniosła ponad 4,7 mln zł. Zysk brutto spółki ze sprzedaży wyniósł ponad 3,1 mln zł. Rok wcześniej w tym samym czasie było to prawie 2,4 mln zł.

Obecnie spółka Próchnik posiada 30 salonów firmowych. Większość z nich znajduje się w centrach handlowych na terenie kraju.

Reklama

Galeria Jurajska