Restauracja Sphinx

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, osiągnęła w I kwartale 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 40,14 mln zł wobec 41,01 mln zł w I kwartale 2012 roku. Jednocześnie od stycznia do końca marca 2013 roku grupa wypracowała 4,5 mln zł skonsolidowanego zysku ze sprzedaży, co oznacza zwiększenie rentowności sieci restauracji o 22 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku. Ponadto w I kwartale 2013 roku skonsolidowana strata z działalności operacyjnej Sfinksa wyniósł 153 tys. zł, a strata netto 1,58 mln zł. Świadczy to o znaczącej poprawie obu tych kategorii – odpowiednio o 90 proc. i 52 proc. w stosunku do I kwartału 2012 r.

– Pomimo przedłużającej się w tym roku zimy oraz większej liczby dni ustawowo wolnych od pracy wypracowaliśmy o 22 proc. wyższy zysk brutto ze sprzedaży w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego. Znaczący wpływ na takie ukształtowanie wyniku miały działania wspierające sprzedaż i dalsza poprawa rentowności sieci – powiedział Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Wśród czynników, które miały wpływ na osiągnięte wyniki znalazły się zapowiadane wcześniej nakłady na kampanie marketingowe, w tym telewizyjną kampanię reklamową restauracji Sphinx wokół nowo wprowadzonego menu.

– Przeprowadzona w marcu kampania reklamowa miała na celu promocję nowości oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki Sphinx, która według badań jest najsilniejszą polską marką gastronomiczną. Nasze plany zakładają dalszą obecność w mediach z kolejnymi kampaniami reklamowymi – dodał prezes Sfinksa.

W 2013 roku Sfinks Polska uruchomił cztery nowe restauracje, w tym dwa Chłopskie Jadła i dwie restauracje Sphinx. Wszystkie te restauracje powstały w centrach handlowych – w warszawskim i poznańskim Factory oraz w Galerii Krakowskiej. Na przełomie półroczy pojawi się też Chłopskie Jadło oraz Sphinx w warszawskiej Galerii Mokotów. Inne atrakcyjne lokalizacje zatwierdzone już na ten rok to poznańskie City Center oraz Futura Park we Wrocławiu, gdzie trwa budowa pierwszej wolnostojącej restauracji Sphinx. Kolejne inwestycje znajdują się w fazie negocjacji umów.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.