Salon Wojas

Spółka Wojas w I kwartale 2013 roku uruchomiła 5 salonów własnych w Polsce (Wadowice, Galeria Łódzka w Łodzi, Szczecin Auchan Kołbaskowo, Złote Tarasy w Warszawie, Galeria Veneda w Łomży) oraz zamknęła 2 sklepy (Kraków Carrefour, Gorzów Wielkopolski).

W tym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży firmy wyniosły ponad 35,9 mln zł, co oznacza wzrost o 6,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Wzrost sprzedaży wynika z większej sprzedaży w kanale hurt i pozostałe, gdzie nastąpił istotny wzrost sprzedaży w segmentach produkcja zlecona (podwykonawstwo) oraz eksport hurtowy – do sklepów franczyzowych. Łączny wzrost sprzedaży w kanale dystrybucji hurt i pozostałe wyniósł 94,9 proc. rok do roku, a udział tego kanału w strukturze całej sprzedaży wzrósł do 27,4 proc.

Kanał sprzedaży detalicznej zanotował spadek o 9,1 proc., a jego udział w strukturze całej sprzedaży spadł do 72,6 proc. Na spadek detalicznej sprzedaży istotnie wpłynęła dłuższa aura zimowa niż w zeszłym roku, co spowodowało spadek sprzedaży w kluczowym miesiącu tego kwartału – marcu 2013 roku.

Firma Wojas została założona w 1990 roku. Na dzień 31 marca 2013 roku własna detaliczna sieć sprzedaży Wojas obejmowała 144 sklepy, na co składało się: 135 salonów firmowych w kraju i 9 salonów firmowych Wojas na Słowacji.Dodatkowo sieć sklepów franczyzowych zlokalizowanych na Ukrainie i w Rosji zwiększyła się o 3 nowe punkty i na koniec marca 2013 roku sieć franczyzowa liczy 5 .punktów. Spółka prowadzi również sprzedaż produktów w sklepie internetowym.