Komputronik Megastore: dobry wynik otwarcia

Komputronik Megastore

Komputronik Megastore

Komputronik Megastore, którego pomysłodawcą, inwestorem oraz operatorem jest Komputronik SA, dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce, spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów – poinformowali przedstawiciele spółki.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni od otwarcia Komputronik Megastore ( otwarcie odbyło się 26 kwietnia 2013), salon odwiedziło ponad 20 tys. osób, zawarto blisko 3 tys. transakcji na łączną kwotę ponad 1,8 mln zł.

Natomiast w trakcie pierwszego weekendu otwarcia, który zbiegł się z długim weekendem majowym, salon odwiedziło ponad 7 tys. osób, z których zakupów dokonały 1,542 osoby na łączną kwotę ponad 780 tys. zł.

– Nowy Komputronik Megastore został bardzo entuzjastycznie przyjęty zarówno przez przedstawicieli producentów, jak i klientów. Cieszy nas, że ten projekt biznesowy oceniany jest bardzo pozytywnie. Jesteśmy niezwykle miło zaskoczeni wysoką frekwencją klientów oraz faktem, że w Komputronik Megastore sprzedaliśmy już ponad 3,5 tys. produktów. Wszystko idzie zgodnie z założeniami – bardzo dobre ceny i związana z tym niższa marża są w pełni rekompensowane przez wysoką sprzedaż. Nie bez znaczenia jest także satysfakcja klientów – wreszcie mogą zapoznać się z kompletną ofertą sprzętu dostępnego w Polsce oraz skorzystać z porad wysokiej klasy doradców, bardzo dobrze znających sprzęt IT oraz potrafiących kompetentnie zaspokoić potrzeby klienta – powiedział Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

Koncept Komputronik Megasotore docenili również przedstawiciele producentów. – ASUS dostrzega ogromne zalety takich projektów jak Komputronik Megastore, które wiążą się z wartością dodaną dla klientów. Komputronik słynie z dobrego doradztwa i potrafi wprowadzać na rynek innowacyjne produkty – ASUS chce być częścią takiego modelu biznesowego, w którym klient ma możliwość fizycznego zapoznania się z produktem i dokonuje świadomego wyboru produktu z najnowszymi technologiami  – powiedział Sławomir Stanik, Country Manager ASUS.

– Nasza firma z dużą uwagą śledzi projekt Komputronik Megastore. Dostrzegamy w tym przedsięwzięciu bardzo duży potencjał w zakresie oferowania klientowi/ konsumentowi kompletnych rozwiązań sprzętowych i usługowych. Szczególne zainteresowanie budzi fakt zaprezentowania szerokiego asortymentu akcesoriów i produktów powiązanych z naszymi produktami – powiedział Przemysław Przybysz, dyrektor generalny Canon Polska.

– Komputronik Megastore to nowy, świeży format na rynku detalicznym w Polsce, pozwalający klientowi dokonać świadomego wyboru najlepszej dla niego technologii. Projekty, nastawione na doradztwo i edukację, w zakresie innowacyjnych produktów, które budują wartość dodaną dla klientów detalicznych oraz zwiększają satysfakcję z ich użytkowania, zawsze będą priorytetowe dla Microsoftu – powiedział Przemysław Jakubiec, Reatail Sales & Marketing Lead, Microsoft.

– Intel wspiera inicjatywę otwarcia sklepu Komputronik Megastore, jako innowacyjną i pokazującą jak będzie wyglądać przyszłość sklepów z komputerami i nowymi technologiami. Dzisiaj, kiedy głównym czynnikiem wyboru sprzętu przez klienta jest tzw. user experience możliwość dotknięcia, obejrzenia i sprawdzenia sprzętu jest kluczowa dla decyzji zakupowej. Właśnie taki sklep jak Megastore pozwala pokazać klientom najnowsze technologie i pozwala im je poznać. W dzisiejszym świecie gdzie duża część zakupów dokonywana jest on-line, Megastore jest idealnym przykładem synergii najlepszych stron obu typów zakupów – online i offline, dzięki czemu specyfikę sprzedaży w sieci i tradycyjnym sklepie można połączyć w celu osiągania maksymalnych efektów sprzedażowych – powiedział Andrzej Gałan, Retail Marketing Manager, Intel.

Komputronik Megastore znajdujący się w Centrum Handlowym Jupiter w Warszawie to wielofunkcyjne centrum nowoczesnych technologii. Salon ma 2 tys. mkw. powierzchni.

Obecnie Komputronik prowadzi około 220 salonów i sklep internetowy Komputronik.pl.  Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2007 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016