Shopping Center Forum 2013: Dekada razy 6 plus 14

Aleksander Walczak

Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada Realty

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum & Trade Fair, Dekada Realty  zaprezentuje sześć centrów handlowych typu convenience działających pod szyldem Dekada, zlokalizowanych w Sieradzu, Skierniewicach, Myślenicach, Żyrardowie, Olsztynie i Krakowie.

Tegoroczne targi będą także okazją do rozmów o postępujących budowach obiektów handlowych w Grójcu i Nowym Targu, a także centrach, których realizacja zaplanowana jest w najbliższym czasie: w Brodnicy, Rypinie, Malborku, Nysie, Łowiczu.

– Targi SCF&TF to wydarzenie obowiązkowe dla wszystkich liczących się graczy na rynku nieruchomości komercyjnych – nie może i nas na nim zabraknąć. Liczymy, że przeprowadzone przez nas rozmowy biznesowe z przedstawicielami sieci handlowych zainteresowanych wynajmem powierzchni w centrach typu convenience, zaowocują udaną współpracą. Tegoroczne SCF&TF  będą dla nas niezwykle ważne, ponieważ chcemy  rozmawiać  nie tylko o sukcesie dotychczas zrealizowanych przez nas obiektów, ale także o planowanych inwestycjach  – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

Grupa Dekada Realty jest obecna na polskim rynku nieruchomości od 2007 roku. W portfelu firmy znajdują się nowoczesne obiekty handlowe o powierzchni od kilku do kilkunastu tysięcy mkw., przeznaczone do robienia codziennych zakupów. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat spółka zrealizowała sześć wygodnych centrów handlowych: w Myślenicach, Sieradzu, Skierniewicach, Żyrardowie, Olsztynie i Krakowie.

Dekada Myślenice – to pierwszy z sieci obiektów zrealizowanych przez Grupę Dekada oddany do użytku we wrześniu 2011 r. Galerię zintegrowaną z myślenickim dworcem PKS -u codziennie odwiedzają tłumy klientów – zarówno mieszkańców miasta, jak i podróżnych, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły autobusem. W zasięgu obiektu do 10 min jazdy samochodem znajduje się 41 tys. mieszkańców. Dzięki obecności supermarketu spożywczego, apteki, drogerii, salonu multimedialnego, sklepów z butami i odzieżą, obiekt zaspokaja przede wszystkim podstawowe potrzeby zakupowe. Wewnątrz w pełni skomercjalizowanego centrum handlowego, na powierzchni 3,4 tys. mkw. znajdują się:Tesco, Empik, Altero, Rossmann, CCC, Pepco, Apteka Zdrowie, Laura Messi, Play, Ale Cafe, T-Mobile, Brugi oraz Świat Dziecka.

Dekada Sieradz – to największa galeria handlowa w regionie o powierzchni całkowitej ponad 10 tys. mkw. Zlokalizowana jest w centrum miasta, przy skrzyżowaniu ulic Wojska Polskiego i Sarańskiej, w niedalekiej odległości od dworca PKP i PKS. Ofertę obiektu tworzy ponad 30 znanych międzynarodowych i polskich marek. Wśród najemców znajdują się długo oczekiwane w Sieradzu brandy odzieżowe: H&M i C&A, a grono kluczowych najemców stanowią Tesco, Media Expert, Rossmann, Centro i Empik. Obiekt dysponuje parkingiem na 340 samochodów, umiejscowionym na dachu budynku z łatwym dostępem do Galerii poprzez jeden z najdłuższych w Polsce chodników ruchomych. W obszarze oddziaływania centrum handlowego znajduje się 58 tys. mieszkańców (do 10 min. jazdy samochodem).

Dekada Skierniewice – to największy obiekt handlowo-usługowy w tym mieście. Zlokalizowany przy ul. Reymonta, w bliskim sąsiedztwie śródmiejskiego Rynku, jest łatwo dostępny zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych klientów. W obszarze oddziaływania galerii (do 10 min. jazdy samochodem) znajduje się 52 tys. mieszkańców, a centrum handlowe dysponuje parkingiem mieszczącym 50 samochodów. Na dwóch poziomach galerii liczącej 3 350 mkw. znajduje się 16 lokali handlowo usługowych, w tym: supermarket Tesco, Euro RTV AGD, Rossmann, Empik, Deichmann, CCC. Uzupełnieniem oferty galerii handlowej są lokale biurowo-usługowe, znajdujące się w budynku tuż obok galerii.

Dekada Żyrardów – pierwszy tego typu nowoczesny obiekt handlowo – usługowy w  mieście, usytuowana jest w samym centrum Żyrardowa. Dzięki dogodnej lokalizacji w strefie bezpośredniego oddziaływania (do 20 min jazdy samochodem) znajduje się 118 tys. mieszkańców, a galeria dysponuje parkingiem na 50 miejsc. W galerii, której powierzchnia najmu to 3,8 tys. mkw. znalazło się piętnaście salonów znanych marek modowych, kosmetycznych oraz spożywczych, m.in.  Euro RTV AGD, Polo Market, H&M, Centro, CCC, Tabak, Play, Farmacja Plus, Biuro Podróży oraz delikatesy Krakowski Kredens.

Dekada Olsztyn – to obiekt zlokalizowany pomiędzy kluczowymi ulicami Olsztyna: ul. Partyzantów i ul. Kościuszki.  Położenie galerii w bliskim sąsiedztwie dworców PKP i PKS stwarza okazję do wygodnych zakupów dla podróżnych oczekujących na pociąg lub autobus. W obrębie w pełni skomercjalizowanej galerii o powierzchni 3,7 tys. mkw. znalazło się 14 salonów znanych marek: Biedronka, Takko Fashion, Pepco, Textil Market, Centro, Empik, CCC, Ray Obuwie,  Rossmann, Bank BPH, Optyk Tracewicz, Apteka Tania, Subway i salonik prasowy Ruch. Oddana do użytku galeria w czerwcu 2012 r. dysponuje parkingiem na 120 miejsc, a w zasięgu oddziaływania obiektu (do 10 min. jazdy samochodem) znajduje się aż 117 tys. mieszkańców. Obiekt zdobył tytuł Retail Project of the Year 2012, przyznany w 5. edycji europejskiego konkursu CEE Retail Real Estate Awards w kategorii obiektów poniżej 15 tys. mkw. GLA.

Dekada Kraków to nowoczesne centrum handlowe powstałe przy ul. Stojałowskiego, niedaleko autostrady A4. W bezpośrednim zasięgu działania galerii znajduje się 210 tys. mieszkańców, spośród których duża część to mieszkańcy pobliskiego Kurdwanowa. Zaletą inwestycji jest dokładne określenie docelowej grupy klientów, którymi są okoliczni mieszkańcy, chcący zaoszczędzić na czasie kupując najważniejsze produkty w jednym punkcie w pobliżu miejsca zamieszkania.   Na powierzchni najmu 3,4 tys. mkw. znajduje się 16 lokali, m.in.:  delikatesy Alma, drogeria Rossmann, Pepco, Apteka Centrum Zdrowia, salonik prasowy Presso i Pralnia Laguna., a galeria dysponuje parkingiem na 100 miejsc.

Dzięki prestiżowym lokalizacjom i odpowiedniej komercjalizacji, jak informuje inwestor, centra handlowe Dekada doskonale przyjęły się na lokalnych rynkach i cieszą się wysoką odwiedzalnością. Wszystkie obiekty położone są w centrach małych miast lub osiedli mieszkaniowych, w miejscach umożliwiających zarówno pieszy dostęp dla okolicznych mieszkańców, jak i łatwy dojazd dla zmotoryzowanych klientów. Większość realizowanych projektów to strip-malle, czyli jednopoziomowe obiekty podzielone na moduły, z wejściami bezpośrednio z parkingu. Dzięki takim rozwiązaniom, klienci mają możliwość podjechania pod drzwi wybranego sklepu, co znacznie usprawnia robienie zakupów. Ofertę obiektów tworzą największe sieci handlowe w Polsce oferujące pełną gamę najpotrzebniejszych produktów spożywczych, odzieżowych, obuwniczych, drogeryjnych, aż po RTV i AGD. Wśród najemców znajdują się znane i popularne marki, m.in. H&M, Rossmann, Euro RTV AGD, CCC, Deichmann, Empik, Tesco, Alma i wiele innych cenionych sieci handlowych, gastronomicznych oraz usługowych. Powodzenie tych inwestycji potwierdza prestiżowa nagroda Retail Project of The Year, jaką otrzymała Dekada Olsztyn w europejskim konkursie CEE Retail Real Estate Awards w 2012 r., w którym wyróżnione zostały najlepsze firmy i zrealizowane projekty działające na rynku Europy Środkowej i Wschodniej.

– Dekady  cieszą się dużym powodzeniem u najemców, o czym świadczy zakończony proces komercjalizacji obiektów w Olsztynie i Myślenicach oraz 97 proc. wynajętej powierzchni w Dekadzie Skierniewice – mówi Radosław Gadomski, Commercial Director w firmie  BOIG Property Consulting odpowiedzialnej za komercjalizację wszystkich centrów handlowych Dekada.

– Format obiektów Dekada, jakim jest convenience shopping center, wymaga uważnego doboru najemców z różnych branż, aby klienci w jednym miejscu mogli zrobić wszystkie najpotrzebniejsze zakupy. Najemcami są znane marki handlowe, które klienci lubią i są do nich przyzwyczajeni – dodaje R. Gadomski.

W 2013 roku deweloper planuje wzbogacić handlową mapę Polski o kolejne dwa obiekty funkcjonujące pod szyldem Dekada: położone bezpośrednio przy obwodnicy miasta centrum handlowe w Grójcu oraz zlokalizowaną w ścisłym centrum Brodnicy galerię zintegrowaną z dworcem PKS. W planach na lata następne są również inwestycje m.in.  w Malborku, Rypinie, Nowym Targu, Nysie i Łowiczu. Docelowo, deweloper planuje wzbogacić handlową mapę Polski łącznie o około 20 centrów wygodnych zakupów funkcjonujących pod szyldem Dekada. Nowe projekty realizowane przez grupę Dekada Realty nawiązywać będą także  formatem do istniejących już centrów handlowych.

– Nasze dotychczasowe projekty w Olsztynie, Myślenicach i w Krakowie pokazały, że idealnym formatem dla obiektów typu convenience jest strip-mall. Formę tę docenili w szczególności nasi klienci, którzy przekonali się, że wygodny dostęp do sklepów znacznie skraca czas robienia zakupów. Mamy nadzieję, że zastosowanie takiego formatu w obiektach zlokalizowanych w Nowym Targu, Brodnicy, Rypinie i Grójcu także spotka się z aprobatą lokalnych mieszkańców –  mówi A. Walczak.

W marcu rozpoczęły się prace budowlane w Grójcu, gdzie już powstaje nowoczesne centrum handlowe mające umożliwić szybkie i wygodne zakupy. Dekada Grójec znajduje się w północnej części miasta, bezpośrednio przy obwodnicy, co zapewnia łatwy dojazd dla mieszkańców całego powiatu. Strefa zasięgu obiektu (do 20 minut jazdy samochodem) to blisko 97 tys. mieszkańców. W pobliżu biegnie również droga ekspresowa S7 Gdańsk-Warszawa-Kraków. Na powierzchni najmu 5,4 tys. mkw., umiejscowionych zostanie 17 lokali handlowo – usługowych, m.in. popularny operator spożywczy, Media Expert, CCC, oraz drogeria Rossmann, z którą obecnie finalizowana jest umowa najmu. Galeria dysponować będzie parkingiem na 180 miejsc.  Otwarcie obiektu zaplanowano na IV kwartał 2013 r.

Prace budowlane rozpoczęły się także w Nowym Targu, gdzie powstaje kolejne centrum wygodnych zakupów pod szyldem Dekada. Obiekt usytuowany będzie na terenie dotychczasowego dworca PKS, w jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w mieście. Główną zaletą inwestycji jest lokalizacja w obrębie dużego skupiska ludności miejskiej oraz przy samym zjeździe z drogi krajowej relacji Kraków – Zakopane (popularna Zakopianka), co gwarantuje doskonałe skomunikowanie zarówno dla klientów pieszych, jak i zmotoryzowanych. W strefie bezpośredniego oddziaływania galerii znajduje się 46 tys. mieszkańców (do 10 min jazdy samochodem).  Ofertę handlowo-usługową galerii stworzą m.in.: nowoczesny dworzec PKS, supermarket Tesco, Pepco, CCC, Rossmann i Apteka Centrum Zdrowia. Będą też punkty GSM i inne lokale usługowe. Na powierzchni najmu 3, 380 mkw. zainstalowanych zostanie 17 lokali handlowo – usługowych, a galeria dysponować będzie parkingiem na 150 miejsc. Obiekt zostanie oddany do użytku w marcu 2014 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016