Silesia City Center: rekord w tym roku

Silesia City Center

Silesia City Center

Podczas „Weekendu okazji” przygotowanego przez CH Silesia City Center w dniach 11-12 maja najemcom wzrosły obroty aż o 20-50 proc. Dopisała także frekwencja, w zaledwie 2 dni na zakupy do Silesii wybrało się ponad 113,6 tys. osób.

– Chociaż wielu z nas zapiera się, że nie robi zakupów na promocjach i unika wyprzedaży, rzeczywistość jest troszkę inna. Rabaty i przeceny wciąż są magnesem przyciągającym klienta, zwłaszcza promocje poza sezonem wyprzedażowym, który tradycyjnie przypada na styczeń i lipiec – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Powód do zadowolenia mają przede wszystkim najemcy Silesia City Center. Aż 22 proc. sklepów uczestniczących w „Weekendzie okazji” zanotowało ponad 50 proc. skok obrotów, 16 proc. w swoich kasach zanotowało wzrost od 21 proc. do 50 proc. Najwięcej, bo aż 30 proc. sklepów przyznaje, że ich obroty wzrosły o 20 proc. Największy wzrost zanotowali już tradycyjnie właściciele sklepów odzieżowych, właściciele restauracji i kawiarni oraz sklepów z butami.

– W tych sklepach szczególnie lubimy robić zakupy w okresie przecen i wyprzedaży. Tradycyjnie już sklepy sieciowe z ubraniami zajmują czołowe miejsca na liście najchętniej odwiedzanych w czasie promocji, zwłaszcza jeśli te sięgają granicy nawet -50 do -70 proc. – mówi Drzewiecka.

Z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center wynika, że aż 65 proc. odwiedzających galerie handlowe deklaruje, że przy zakupie kieruje się przede wszystkim ceną.

Popularność promocji potwierdzają także statystyki z sezonów wyprzedażowych. Latem 2012 r. aż 87 proc. z nas deklarowało zakupy na letnich wyprzedażach, zimą 69 proc. – wynika z danych Silesia City Center.

– Polacy uwielbiają zakupy na wyprzedażach, mamy naturę poszukiwaczy okazji i chętnie z nich korzystamy, zwłaszcza gdy pojawiają się niespodziewanie. Nie oznacza to jednak, że kupując z rabatem wydajemy mniej. Przestaliśmy już traktować wyprzedaże jak szansę na oszczędności, raczej patrzymy na nie, jak na możliwości kupienia większej ilości rzeczy za jednostkowo mniejszą kwotę – ocenia Drzewiecka.

Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa food-court z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem. W 2012 roku Silesia City Center odwiedziło ponad 15 milionów klientów. Wśród najemców Silesii znajdują się dziś: Tommy Hilfiger, Burberry, Weekend by Max Mara, Van Graaf, Zara, La Mania, Pinko, Pennyblack i Marc O’Polo.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016