Prima Moda nie wyklucza zamknięć

Kolekcja Prima Moda

Kolekcja Prima Moda

– O możliwości zamknięcia kilku sklepów Prima Moda, których wyniki nie są zadowalające informowaliśmy już wcześniej. Wykorzystujemy kończące się umowy do renegocjacji czynszów, a jeśli nie osiągniemy porozumienia to umów nie przedłużamy. Nie wykluczamy zatem dalszych ewentualnych zamknięć, mogą być to jeszcze 1-2 punkty w tym roku  – powiedział portalowi Retailnet.pl Piotr Miednik, dyrektor finansowy Prima Moda SA.

– W związku z powyższym przychody za ten rok ukształtują się na niższym poziomie głównie ze względu na mniejszą sieć handlową. Do otwarć planujemy wrócić w 2014 roku, gdy nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej.

Prima Moda SA zakończyła I kwartał 2013 roku przychodami na poziomie 10,5 mln zł wobec ponad 13,9 mln zł rok wcześniej.

– Sprzedaż spółki w tym okresie spadła rok do roku co było efektem ogólnie znanej sytuacji pogodowej, ale również mniejszej liczby sklepów. Aktualnie bez nowych otwarć i zwiększenia powierzchni handlowej generowanie wzrostów jest bardzo dużym wyzwaniem. Naturalnym jest zatem niższy poziom sprzedaży w porównywalnym okresie przy mniejszej sieci handlowej.

Marża brutto na sprzedaży w I kwartale br. wyniosła 50,33 proc. wobec 49,10 proc. w 2012 roku.

– Jeżeli chodzi o marżę brutto na sprzedaży to zmienia się ona w każdym kwartale, ale patrząc na jej poziom za I kwartał 2013 roku (okres wyprzedaży) można wstępnie, optymistycznie stwierdzić, iż będzie ona wyższa niż w roku 2012.

– Natomiast e-sklep nie jest  dla nas priorytetem na ten rok, choć aktywnie analizujemy platformy dostępne na rynku, aby wybrać najlepszy model biznesowy dostosowany do potrzeb naszych klientów – dodał Piotr Miednik.

Prima Moda SA jest obecna na rynku obuwniczym od początku lat 90-tych. Sklepy sieci oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie.

Obecnie Prima Moda posiada 41 salonów, w tym tylko jeden jest zlokalizowany poza galerią handlową. W 2011 roku spółka otworzyła 7 salonów własnych zarówno w nowych, jak i istniejących galeriach m.in. w Blue City Warszawa. Średnia powierzchnia otwieranych salonów wynosi 100 mkw. Spółka stara się instalować swoje sklepy na parterze domów handlowych w sąsiedztwie znanych brandów modowych.

Reklama

Galeria Jurajska