Firma Marks & Spencer w ostatnim raporcie poinformowała, że sprzedaż firmy w roku finansowym 2012/2013 wzrosła o 1,3 proc. Tylko w samej Wielkiej Brytanii firma zanotowała wzrost całkowitej sprzedaży o 0,9 proc.

Podobnie jak z wcześniejszego raportu firmy także i z tego wynika, że klienci coraz chętniej wybierają ofertę spożywczą Marks & Spencer. Sprzedaż produktów spożywczych wzrosła bowiem o 3,9 proc.

Sprzedaż grupy na wszystkich rynkach, gdzie znajdują się sklepy sieci wzrosła o 4,5 proc. Firma zanotowała bardzo duży wzrost sprzedaży multichannel aż o 16,6 proc.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z działu sprzedaży artykułów spożywczych, który charakteryzuje innowacja i niezrównana jakość oraz pochodzenie produktów. Nasze międzynarodowe działania wypadły dobrze na kluczowych rynkach. Bardzo silnie wzrosła także sprzedaż wielokanałowa – powiedział Marc Bolland, Chief Executive z Marks & Spencer.

Jak informuje firma, warto było skupić się na sprzedaży internetowej. Obecnie sprzedaż online stanowi 13 proc. zysków Marks & Spencer.

W tym roku firma planuje w Polsce przemodelowanie sklepu flagowego w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej na najnowszy koncept Marks & Spencer.

M&S jest w trakcie uzgadniania ostatecznych warunków z kilkoma firmami realizującymi nowe projekty handlowe oraz z zarządcami istniejących centrów. W chwili obecnej firma koncentruje się na głównych polskich miastach takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice czy Gdańsk.

Aktualnie, firma Marks & Spencer posiada  w Polsce 14 salonów regularnych oraz 2 sklepy outletowe. Marks & Spencer prowadzi działalność w Polsce od 1998 r.