CCC ujawnia plany

CCC

CCC

Spółka CCC SA, na podstawie przeprowadzonych przez zarząd analiz rynku obuwniczego w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz efektów pierwszych otwarć nowych sklepów, dokonała rewizji założeń strategicznych na najbliższe lata i postawiła sobie za cel zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Strategia spółki zakłada konsekwentne powiększanie sieci sprzedaży i otwieranie nowych sklepów, zarówno w kraju jak i za granicą. W 2012 roku spółka kontynuowała ekspansję na krajowym rynku detalicznym zwiększając liczbę własnych sklepów do 519.  Otworzyła 10 nowych sklepów w Czechach, 15 sklepów na Węgrzech i 12 sklepów na Słowacji. Stan posiadania na koniec 2012 roku za południową granicą wyniósł 89 placówek handlowych. Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych wzrosła o 24,7 proc. i wyniosła 188,9 tys. mkw.

Spółka, dzięki współpracy z partnerami franczyzowymi za granicą, otworzyła w 2012 roku pierwsze sklepy CCC w Rumunii, na Łotwie, na Ukrainie i w Kazachstanie. Na koniec 2012 roku posiadała łącznie 15 zagranicznych placówek franczyzowych.

W 2012 roku zarząd spółki przedstawił założenia strategiczne na kolejne lata 2013-2015. W okresie tym, spółka zamierza zwiększyć tempo ekspansji. Celem prowadzonej ekspansji, poprzez własne sklepy detaliczne, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, jest zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w tych krajach.

W samym 2013 roku zaplanowane jest otwarcie co najmniej 90 nowych salonów zagranicznych CCC. W planach ekspansji uwzględniono również kolejne nowe rynki, na których pojawią się wkrótce sklepy pilotażowe . Będą nimi Austria, Słowenia, Turcja i Chorwacja. W Rosji, Rumunii i krajach nadbałtyckich spółka zamierza kontynuować współpracę z franczyzobiorcami.

Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży krajowej ma na celu wzrost udziału rynkowego i umocnienie pozycji lidera na krajowym rynku obuwniczym. W 2013 roku liczba sklepów ma zwiększyć się o 50 nowych lokalizacji. Spółka stawia na rozbudowę sieci, przez wynajmowanie powierzchni handlowych w nowo powstających atrakcyjnych  centrach handlowych, starannie dobranych pod względem zyskowności i stopy zwrotu. Stara się również rozwijać w regionach, w których jest słabiej obecna.

Elementem rozbudowy będzie również powiększanie powierzchni sprzedażowej sklepów mieszczących się w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, które swoją wielkością przekraczać będą nawet 500 mkw. Strategia spółki odzwierciedla się również w ofercie produktowej i jej konkurencyjności, która konsekwentnie zwiększa potencjał sieci sprzedaży.

Istotnym elementem konkurencyjności jest cena i jakość produktu, ale również systematyczne poszerzanie oferty produktowej i wprowadzanie nowego asortymentu do sklepów. Pojawią się więc nowe marki obuwia skórzanego produkowanego przez CCC, zwiększy się też oferta obuwia dziecięcego i obuwia sportowego znanych światowych marek. Będzie można kupić także  więcej różnorodnych akcesoriów towarzyszących sprzedaży obuwia.

Spółka systematycznie prowadzi działania marketingowe wspierające markę CCC zarówno poprzez klasyczne kampanie reklamowe w mediach, sponsoring sportowy, jak również ujednolicenie wewnętrznej aranżacji i zewnętrznej reklamy w salonach sprzedaży.

Elementem wzmacniania pozycji rynkowej jest również utrzymanie standaryzacji obsługi klienta oraz promowanie programu lojalnościowego (Klub CCC) i efektywne wykorzystywanie go do akcji wspierających sprzedaż.

Obrana strategia ma na celu skokowy wzrost zwiększenia skali działalności i jednocześnie utrzymanie wysokiej efektywności i sprawności operacyjnej, a tym samym wzrost wartości spółki.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska