Dirk Rossmann
Dirk Rossmann

Firma Rossmann obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Z tej okazji nasz kraj odwiedził założyciel sieci Dirk Rossmann. Do tej pory firma otworzyła u nas drogerie w 320 miastach.

– 20-lecie w Polsce to bardzo duże wydarzenie dla firmy Rossmann – mówił Dirk Rossmann podczas uroczystej gali. – Będziemy wciąż rozwijać naszą sieć w Polsce.

Jeszcze więcej planów firmy w naszym kraju zdradził prezes Rossmann Polska, Marek Maruszak. Zapowiedział on, że w ciągu najbliższych pięciu lat powstanie kolejnych 600 punktów w Polsce, a obroty firmy przekroczą 9 mld zł.

– Mamy 20 proc. udział w polskim rynku. Za rok będziemy posiadać tysiąc sklepów – mówił Marek Maruszak.

Rossmann posiada obecnie w Polsce 730 drogerii i zapowiada, że do końca 2013 roku będzie działać w naszym kraju 850 placówek.  Oferta firmy to 15 tys. artykułów, w tym 2 tys. produktów marek własnych np. Isana. Oprócz towarów typowo drogeryjnych Rossmann sprzedaje także m.in. napoje, słodycze, herbaty, leki OTC i suplementy diety. W niektórych sklepach kupić można również książki i wina. Codziennie drogerie Rossaman w Polsce odwiedza 500 tys. klientów.

Pierwsza drogeria Rossmanna w Polsce została otwarta w 1993 roku w Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej. Rossmann jest obecny zarówno w centrach handlowych w największych miastach, jak również mniejszych miejscowościach. Drogerie znaleźć można także w tak prestiżowych miejscach jak np. Krupówki w Zakopanem, Bohaterów Monte Cassino w Sopocie czy przy ul. Floriańskiej w Krakowie. Centrala Rossmanna mieści się w Łodzi. Firma zatrudnia 10 tys. pracowników.

W sierpniu 2011 otwarta została największa drogeria Rossmanna w Europie. Sklep mieści się w łódzkiej Manufakturze i ma powierzchnię 1350 mkw. Rossmann Polska należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson. W jej skład wchodzi 10 tys. drogerii w 33 krajach Europy i Azji. Grupa zatrudnia łącznie ponad 100 tys. pracowników.

Założycielem firmy jest Dirk Rossmann, który otwierając swój pierwszy sklep w 1972 roku w Hanowerze stał się pionierem koncepcji samoobsługowych sklepów drogeryjnych. W 1993 roku rozpoczął ekspansję na kraje Europy Centralnej.