Rafał Bauer, Próchnik: interesuje nas tylko Polska

Rafał Bauer, Próchnik

Rafał Bauer, Próchnik

Obecnie firma odzieżowa Próchnik posiada 30 salonów w Polsce. Rafał Bauer, nowy prezes spółki zapowiada dalszą ekspansję sieci w centrach handlowych na terenie całego kraju.

– W tym roku czeka nas 12 otwarć. Kolejne będziemy dobierać niezwykle ostrożnie. Czasy są ciężkie, a w retailu żyje się wyłącznie z tych sklepów, na których się zarabia. W pierwszej kolejności wzmocnimy obecność w stolicy. To ważny rynek na którym spółka ma obecnie za mało salonów – mówi w rozmowie z Retailnet Rafał Bauer, prezes spółki Próchnik.

Firma planuje dalsze otwarcia przede wszystkim w istniejących i dobrze prosperujących galeriach handlowych.

– Choć koncentrujemy się na istniejących i sprawdzonych projektach nie wykluczamy udziału w nowych. Nasz plan to 40 do 50 otwarć w ciągu najbliższych 4 lat – dodaje Rafał Bauer.

Marka Próchnik będzie rozwijana w Polsce.

– Próchnik ma być przede wszystkim krajową marką. Nie planujemy ekspansji za granicą choć mamy kilka sklepów franczyzowych za granicą – dodaje prezes Próchnik.

W ostatnim komunikacie giełdowym firma Próchnik SA poinformowała, że budowa sieci dystrybucji flagowej marki będzie opierać się o salony firmowe mierzące od 80 do 140 mkw. Nowy shop concept zawierać będzie elementy meblowe i architektoniczne nawiązujące do tradycji DMW i art deco.

Oferta produktowa Próchnik SA zostanie poszerzona o smart casual obecnie praktycznie nie oferowany przez firmę. Choć osią każdej kolekcji pozostanie odzież formalna, firma planuje zaoferowanie klientom wybranych produktów z gamy proponowanej przez konkurentów. Jak informuje firma w ramach nowej strategii przyjmuje się, że odzież na okazje mniej zobowiązujące stanowić będzie nie więcej niż 20 proc. kolekcji.

Reklama

Galeria Jurajska