Rossmann: niebawem 1000 drogerii

Rossmann

Rossmann

Firma Rossmann jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku drogerii. W 2012 roku obroty firmy wyniosły 5 mld zł. Ubiegły rok Rossmann zakończył w naszym kraju z liczbą 706 placówek. W tym roku firma liczy na jeszcze większą sprzedaż. Obecnie sieć tworzy 730 drogerii, a firma planuje kolejne otwarcia zarówno w centrach handlowych, jak i przy ulicach.

– W tym roku otworzymy 150 sklepów. Pod koniec 2013 będzie ich już 850. Jestem o tym przekonany, że do roku 2014 spotkamy się w naszej 1000. drogerii. I na tym nie poprzestaniemy – mówi Marek Maruszak, prezes zarządu Rossmann w Polsce.

Od 1993 roku firma wydała 1 miliard złotych na inwestycje w naszym kraju. Prezes polskiego Rossmann zapowiada, że w ciągu najbliższych pięciu lat powstanie kolejnych 600 punktów w Polsce, a obroty firmy przekroczą 9 mld zł.

Firma Rossmann obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia w Polsce. Pierwszy sklep sieci ruszył 23 maja w Łodzi, przy ulicy Piotrkowskiej. Początki działalności Rossmanna w Polsce nie były łatwe. Sklep oferował niespełna 2000 artykułów, co w porównaniu z dzisiejszym asortymentem ponad 16 tys. produktów, było liczbą bardzo skromną.

W 2004 roku firma posiadała w Polsce 184 sklepy, dwa lata później 226 placówek, a w 2009 roku otwarto 300. sklep. Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój sieci drogerii Rossmann – mianowicie 516 sklepów w 2010 roku, 618 w 2011, w tym największą drogerię Rossmanna w Europie, w Łodzi w CH Manufaktura (1350 mkw. powierzchni).

Reklama

Galeria Jurajska