Inteligentne rozwiązania na rynku teleinformatycznym

Rozwiązania teleinformatyczne

Rozwiązania teleinformatyczne

O kierunku, w którym podąża rynek oraz dominujących na nim trendach teleinformatycznych mówi Sławomir Bechcicki – zastępca dyrektora ds. technicznych Starnet Telecom.

Obecnie największym powodzeniem cieszą się rozwiązania Virtual Private Network (VPN) i Multiprotocol Label Switching (MPLS). Każde z nich posiada szereg zalet, a ich zastosowanie warunkują tylko i wyłącznie potrzeby i oczekiwania klienta.

Oczywiście dominują sytuacje, w których kluczową rolę odgrywa czas. Dla przykładu, kiedy uruchamia się kolejny sklep danej firmy, oczywiście w pierwszej kolejności doprowadza się łącze internetowe i łączy się  się oddział z centralą. Jest to niezbędne do uruchomienia wszelkiego rodzaju programów, na przykład magazynowych, synchronizacji baz danych. Bez tego niemożliwe będzie zewidencjonowanie towaru czy uruchomienie kas. W takiej sytuacji preferowane rozwiązanie to połączenie punktów przy użyciu tunelu VPN. Możemy tutaj wybierać pomiędzy trusted VPN, secure VPN czy też hybrid VPN – w zależności od preferencji użytkownika i zastosowania połączenia.

Trusted VPN bazuje na zaufaniu klienta do dostawcy. To operator zarządza integralnością łączy pomiędzy oddziałami, gwarantuje ich bezpieczeństwo oraz to, że są one dedykowane jednemu użytkownikowi. Dzięki trusted VPN klient może zachować swoją adresację IP i korzystać z usługi w oparciu o własne polityki bezpieczeństwa.

Secure VPN to połączenie oparte na szyfrowaniu przekazu  na brzegu sieci lub już w komputerze, z którego będą wychodzić dane. Rozszyfrowanie następuje w komputerze docelowym lub w miejscu osiągnięcia sieci firmowej klienta. Tak więc ruch kierowany poprzez secure VPN sam w sobie jest widoczny przez innych użytkowników sieci, ale szyfrowanie uniemożliwia jego odczytanie czy tez modyfikację. W przypadku ingerencji w dane ruch jest odrzucany przez odbiorcę.

Mieszane VPN tworzy się przy wykorzystaniu secure VPN, w oparciu o działające trust VPN.

Więcej o nowych technologiach w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.

Reklama

Galeria Jurajska