Galeria Katowicka
Galeria Katowicka

Wśród kluczowych najemców Galerii Katowickiej znajdą się sklepy marek najbardziej cenionych przez klientów. Peek & Cloppenburg otworzy w obiekcie trzypoziomowy salon o powierzchni około 3800 mkw.

– Pojawią się sklepy grupy Inditex z najnowszymi kolekcjami. Z myślą o nich powiększyliśmy powierzchnię handlową. W Galerii Katowickiej znajdzie się także m.in. C&A i salony grupy LPP, Smyk, Empik. Firma OTCF, właściciel marki 4F wytypowała nasz obiekt jako pierwszy w Polsce, w którym powstanie duży multibrandowy sklep 4Faces (800 mkw.). Ponadto będzie pierwszy w regionie sklep Foot Locker, wszystkie monobrandowe marki sportowe, Douglas, Sephora, Rossmann, CCC, Deichmann, Euro RTV-AGD. Nie będzie hipermarketu. Powierzchnię 2 tys. mkw. zajmie Stokrotka – mówi Marek Noetzel, partner z firmy Cushman & Wakefield, odpowiedzialnej za komercjalizację Galerii Katowickiej.

Firma zadowolona jest z przebiegającego procesu komercjalizacji.

– Pamiętajmy, że od dwóch-trzech lat na polskim rynku nie było otwarcia, które zakończyłoby się wielkim sukcesem, czyli ze 100-procentowym wynajmem. Tymczasem najemcy często podejmują decyzje o rozwoju nie na podstawie prognoz ekonomicznych, ale właśnie przede wszystkim oceniając wyniki nowych inwestycji, realizowanych często na innych niż wielkomiejskie, rynkach. I są ostrożniejsi. Zdarza się, że postanawiają zaczekać z decyzją o najmie, odwlekają podpisanie umów, zakładając, że w obecnej sytuacji zawsze znajdzie się wolna powierzchnia – dodaje.

– Udało się uzyskać ponad 90-procentowy poziom komercjalizacji. Wielu najemców wierzy w sukces projektu. Nie ma powodu do niepokoju, bo włożono wiele pracy w ten projekt. I to dało widoczne efekty. Ale z pewnością nawet w przypadku takim jak Galeria Katowicka, przy tylu elementach przemawiających na korzyść tego obiektu, absolutnie nie można stwierdzić, że jest to „komercjalizacyjny samograj” – mówi partner z firmy Cushman & Wakefield, odpowiedzialnej za komercjalizację Galerii Katowickiej.

A jak blisko stu procent wynajmu będzie galeria w dniu otwarcia?

– Jestem pewien, że bardzo blisko. Mogą się natomiast zdarzyć opóźnienia w otwarciu niektórych, pojedynczych sklepów. Na dziś wynajęte są wszystkie duże, średnie i wiele mniejszych powierzchni w obiekcie. Galeria będzie miała pięć poziomów handlowych. Dużo łatwiej wynajmuje się powierzchnie jedno- dwupoziomowe. To wymagało bardzo precyzyjnego określenia charakteru poszczególnych kondygnacji. Na najwyższej będzie kino. Natomiast przyjęliśmy pewne założenia dotyczące parteru, poziomu 1 i 2. Chodziło o to, by najemców odzieżowych rozlokować na wyższych poziomach. I to się udało – twierdzi Marek Noetzel.