Joakim Varner (współwłaściciel firmy Varner), Barbara Sroka-Goska (Country Manager Cubus), Knut Prestronning (dyrektor dz. projektowego)
Joakim Varner (współwłaściciel firmy Varner), Barbara Sroka-Goska (Country Manager Cubus), Knut Prestronning (dyrektor dz. projektowego)

Na rynku polskim marka modowa Cubus istnieje od 1996 roku tj. 17 lat. Posiada 43 salony zlokalizowane wyłącznie w centrach i galeriach handlowych i jest trzecim pod względem liczby sklepów rynkiem.

Plany spółki przewidują  uruchomienie w najbliższym czasie kilku nowych sklepów, a także rebranding sieci.

– W roku 2013 otworzyliśmy już dwa sklepy w centrach handlowych w Galerii MM w Poznaniu oraz w Europie Centralnej w Gliwicach. Kolejne trzy otwarcia przed nami. Uruchomimy nowe salony w Centrum Handlowym Wzgórze w Gdyni, na Placu Unii w Warszawie oraz w Poznaniu – Dworzec Centralny. W sumie na koniec roku będziemy mieli 46 sklepów Cubus – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Barbara Sroka-Goska, Country Manager Cubus.

Rok 2012 był rokiem wielu zmian w Cubusie, zarówno dotyczących polityki cenowej jak i działań marketingowych oraz asortymentowych. Marka zmieniła politykę cenową i obniżyła ceny wielu produktów m.in. w celu uzyskania konkurencyjnej pozycji na rynku.

– Rynek odzieży w Polsce należy do bardzo konkurencyjnych. Z jednej strony lubimy sprawdzone marki ale również bardzo chętnie zapoznajemy się z nowymi brandami. Konkurencja dla Cubusa jest inspiracją do lepszego działania. Z moim zespołem patrzymy głównie na liderów na rynku polskim. Oczywiście nie mamy w Polsce tylu sklepów co najwięksi konkurenci i tego nie zmienimy z dnia na dzień, dlatego nasze działania skupiają się głównie na tym na co mamy wpływ tu i teraz, choć mam w głowie plan strategiczny dla Cubusa na najbliższe kilka lat. Z moim zespołem mocno wierzymy w to, że w 2013 roku Cubus umocni jeszcze swoja pozycję na rynku odzieży w Polsce i stanie się jedną z najbardziej lubianych marek odzieżowych – dodaje Barbara Sroka-Goska.

Średnia powierzchnia sklepów Cubus to 700 mwk. – Mamy też dwa sklepy wielkości 500 mkw., ale optymalna powierzchnia na której jesteśmy w stanie skutecznie zaprezentować nasze wszystkie działy: damski, męski, dziecięcy i bieliznę to 600-700 mkw. – wyjaśnia Country Manager.

Firma jest zainteresowana otwarciami sklepów marki Cubus w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Cubus to norweska marka modowa należąca do grupy Varner Group posiadającej łącznie około 1340 sklepów na świecie takich marek jak np. Cubus, Dressmann, Bikbok, Carlings, Solo, Volt, Vivikes czy Urban. Marka Cubus jest obecna w 6 krajach i dysponuje w sumie siecią 325 sklepów.