Zakupy online

E-pobranie to nowa forma płatności w sklepach online. E-pobranie zapewnia znacznie szybszy transfer należności za towar niż w przypadku pobrania standardowego. Dodatkowo usługa umożliwia klientom e-sklepów skorzystanie z darmowego kredytu płatniczego z terminem spłaty do 17 dni.

E-pobranie łączy wygodę i szybkość przelewów online z bezpieczeństwem zakupów za pobraniem.

– Zakupy za pobraniem to najczęściej wybierany przez klientów, a jednocześnie nie przystający do współczesnych realiów sposób płatności w polskim internecie. Klienci chcą mieć pewność otrzymania przesyłki, ale też płacić bezgotówkowo. Stworzyliśmy więc e-pobranie, które łączy zalety ekspresowych płatności online z gwarancją otrzymania przesyłki – wyjaśnia pomysł wprowadzenia nowej usługi Tomasz Gasiński, Business Development Director z Blue Media.

Zasada działania e-pobrania jest prosta. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera e-pobranie jako metodę płatności. Następnie wpłaca środki, które trafiają na konto Blue Media, operatora usługi. Po doręczeniu przesyłki przez kuriera, pieniądze natychmiast trafią na konto e-sklepu. Jeżeli paczka nie dotrze do klienta w wyznaczonym terminie zamówienie zostanie automatycznie anulowane, a pieniądze wrócą na konto klienta. Do realizacji płatności wykorzystywany jest opracowany przez Blue Media system przelewów ekspresowych BlueCash, za pośrednictwem którego przetworzono do tej pory 3,2 mln transakcji, 95 proc. z nich w czasie poniżej 40 sekund.

– Z punktu widzenia e-sklepu najważniejsze zalety e-pobrania to brak prowizji za obsługę transakcji, szybka i bezpieczna płatność oraz łatwość wdrożenia usługi. Pieniądze trafiają na konto sprzedawcy znacznie szybciej niż w przypadku standardowego pobrania. W większości przypadków odbywa się to w ciągu kilkunastu sekund od chwili doręczenia przesyłki przez kuriera – tłumaczy Tomasz Gasiński z Blue Media – Ze względu na swoje cechy, e-pobranie może też pomóc e-sklepom pozyskać nowych klientów. Także tych, którzy do tej pory do zakupów online podchodzili z rezerwą.

Zaletą nowego systemu płatności jest przede wszystkim to, że e-pobranie jest tańsze niż standardowe pobranie, przy zachowaniu jego wszystkich zalet. Zamówienie przesyłki za pobraniem oznacza konieczność przygotowania odliczonej kwoty dla kuriera, w przypadku e-pobrania nie ma takiej potrzeby. Płatność realizowana jest bezgotówkowo.

Ważnym atutem jest też bezpieczeństwo otrzymania towaru. Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen na zlecenie empik.com, pokazują, że aż 27 proc. ankietowanych internautów boi się, że nie otrzyma zamówionej przesyłki. W przypadku e-pobrania pieniądze nie są przekazywane na konto sklepu dopóki nie doręczy on towaru do klienta. Za płatność odpowiada Blue Media, spółka będąca operatorem nadzorowanego przez Narodowy Bank Polski systemu przelewów ekspresowych BlueCash, pełniąca de facto funkcję izby rozliczeniowej.

Dodatkową zaletą e-pobrania jest możliwość skorzystania z nieoprocentowanego kredytu płatniczego z terminem spłaty do 17 dni, bez uciążliwych formalności, które są niezbędne do uzyskania tradycyjnego kredytu. Usługa kredytu płatniczego będzie świadczona przez Blue Media i dostępna dla odpowiednio zweryfikowanych klientów. Procedura uzyskania kredytu płatniczego odbywa się całkowicie online.

– Szybki kredyt płatniczy uruchamiamy zgodnie z naszym dotychczasowym modelem biznesowym. Docelowo chcemy w tym zakresie współpracować z bankami, które będą zainteresowane finansowaniem zakupów internetowych – wyjaśnia Tomasz Gasiński.

Blue Media prowadzi już rozmowy z pierwszymi sklepami zainteresowanymi wdrożeniem e-pobrania, m.in. z kilkoma dużymi sieciami sprzedaży detalicznej. Jeszcze w maju chce rozpocząć integrację usługi z witrynami e-sklepów.

Blue Media to największa na Pomorzu i jedna z największych firm IT w Polsce. Od 1999 r. projektuje i wdraża innowacyjne rozwiązania w dziedzinie płatności bezgotówkowych.