Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Do końca 2013 roku w Polsce powstanie w sumie 1,1 tys. Paczkomatów InPost. Wkrótce właściciel sieci zaprezentuje nową strategię lokalizacji. Spółka skupi się na rozwoju i dostępności w sklepach internetowych.

Dostawa przez Paczkomaty InPost jest już dostępna w kolejnych wiodących sklepach takich jak: Agito.pl, Leroy Merlin, Saturn, Media Markt, Almi Decor.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Paczkomaty InPost niespełna dwukrotne zwiększyły liczbę urządzeń, a liczba sklepów oferujących przesyłkę przez Paczkomaty InPost wzrosła o ponad dwa tysiące. W 2013 marka planuje ugruntowanie mocnej pozycji w branży e-commerce, ale równolegle będzie pracować nad zwiększeniem aktywności nie związanych z e-handlem, takich jak obsługa produktów pierwszej potrzeby.

Ostatni rok, obchodzących drugiego czerwca urodziny Paczkomatów InPost, stał pod znakiem rozwoju. Usługa zwiększyła ilość maszyn niespełna dwukrotnie i podwoiła ilość miast, w których jest dostępna. Trzykrotnie wzrosła ilość sklepów oferujących dostawę zakupów przez Paczkomaty. Na początku roku Paczkomaty jako pierwsze na rynku, wprowadziły na stałe gwarancję dostawy w ciągu 1 dnia od nadania lub zwrot 50 proc. kosztów przesyłki.

Po uzyskaniu dobrej pozycji w e-commerce, spółka Paczkomaty InPost zamierza rozwijać usługę także poza e-handlem. Marka pracuje nad innowacyjną obsługą produktów pierwszej potrzeby np. kart płatniczych na okaziciela. W ramach nowej usługi klient będzie mógł wypełnić wniosek w internecie, a karta będzie po chwili (nawet o 2 w nocy) do odbioru w Paczkomacie.

– Urodziny to naturalny okres do podsumowania i tworzenia nowych planów na przyszłość. Paczkomaty InPost mają za sobą bardzo udany rok i rozwój na ogromną skalę. Z usługi skorzystało już ponad 800 tysięcy Polaków. Strategia na kolejne miesiące zakłada dalszy rozwój i zwiększenie liczby partnerów z e-commerce. Równolegle planujemy rozwój aktywności wychodzących poza e-handel, wykorzystując unikatowe właściwości Paczkomatów InPost – dostępność 24 godziny na dobę i błyskawiczny czas dostawy – mówi Jacek Siekierczak, Brand Manager Paczkomaty InPost.

Przypomnijmy, Paczkomaty InPost są obecnie zlokalizowane przy centrach handlowych sieci Tesco i Carrefour oraz przy stacjach benzynowych. Do końca 2013 roku InPost oprócz współpracy ze sklepami internetowymi, planuje postawić kolejnych 300 paczkomatów.