Silesia City Center
Silesia City Center

– Przejęcie przez konsorcjum Allianz Silesia City Center, jednego z flagowych polskich centrów handlowo – usługowych jest potwierdzeniem tego, że wiodące, bardzo dobrze zlokalizowane obiekty w miastach regionalnych, ze spójną i kompleksową ofertą, cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów zagranicznych – komentuje transakcję Agata Sekuła, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, Jones Lang LaSalle.

– Transakcja ta potwierdza mocną pozycję Polski w całej Europie, jako stabilnego transparentnego rynku, o mocnych podstawach i perspektywach rozwoju, co jest kluczowe dla działalności inwestycyjnej największych graczy – dodaje Agata Sekuła.

Na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, w pierwszym kwartale 2013 r. zrealizowano transakcje o wartości 638 milionów euro. Eksperci Jones Lang LaSalle spodziewają się, że wartość umów kupna / sprzedaży na koniec 2013 r. będzie bliska ubiegłorocznemu wynikowi (2,75 mld euro).

Przypomnijmy, międzynarodowe konsorcjum inwestorów na czele z Allianz kupiło od Immofinanz Group jedno z największych centrów handlowych w Polsce – Silesia City Center w Katowicach za 412 mln euro.

Ostateczna finalizacja transakcji planowana jest na wrzesień 2013 roku, po otrzymaniu akceptacji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W procesie kupna konsorcjum Allianz doradzali eksperci z firmy Jones Lang LaSalle.

Silesia City Center oferuje ponad 300 lokali handlowych znanych polskich i międzynarodowych marek, punktów usługowych i gastronomicznych oraz część rozrywkową. Centrum jest również przykładem udanej rewitalizacji terenów przemysłowych – powstało na terenie dawnej kopalni.