Nike stawia w Polsce na franczyzę

Salon Nike

Salon Nike

W Polsce działa obecnie ponad 50 salonów sieci odzieży sportowej i obuwia Nike. Około 430 metrów kwadratowych mierzy salon amerykańskiej sieci otwarty w Bydgoszczy. Najnowszy sklep Nike znalazł się w Centrum Handlowym Focus Mall Bydgoszcz i zlokalizowany jest na I poziomie galerii obok salonów CCC i Deichmann.

– Sklep w CH Focus Mall Bydgoszcz jest największym lokalem Nike w Polsce i zarazem ostatnim otwartym w naszym kraju. Firma Nike otwiera w Polsce wyłącznie salony działające w oparciu o system franczyzowy. Nike nie posiada w Polsce salonów własnych. Nawet salony outletowe otwierane są przez franczyzobiorców. Firma otwiera sklepy własne tylko w największych miastach na świecie, czyli tak zwane Niketown, na przykład w Nowym Jorku czy Londynie – mówi w rozmowie z Retailnet Maciej Lasoń, rzecznik prasowy Nike w Polsce.

Sklepy Nike działają w Polsce zarówno w największych, jak i średnich i małych centrach handlowych. Salony sieci otwierane są w różnych formatach od około 150 mkw. do ponad 400 mkw. Nike można znaleźć m.in. w Galerii Arkadia w Warszawie, CH Galaxy w Szczecinie, CH Manufaktura w Łodzi czy CH Stary Browar w Poznaniu.

Amerykańska firma Nike to jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. Została założona w 1964 roku przez Billa Bowermana i Philipa Knighta w Washington County. Początkowo nazywała się Blue Ribbon Sports. W 1978 roku firma zmieniła nazwę na imię greckiej bogini zwycięstwa.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016