Znamy datę otwarcia butiku Louis Vuitton

Butik Louis Vuitton

Butik Louis Vuitton

W pierwszym butiku w Polsce luksusowej marki Louis Vuitton trwają przygotowania do otwarcia. Elewację Domu Handlowego Vitkac, w którym znajdzie się sklep zdobi ogromny kufer, który jest symbolem produktów marki. Przechodnie mogą już zobaczyć z zewnątrz gotową witrynę butiku.

Sklep zostanie oficjalnie otwarty 13 czerwca 2013. Pierwszego dnia odbędzie się inauguracja dla gości zaproszonych przez firmę LVMH, do której należy brand.

Salon Louis Vuitton zajmie powierzchnię około 270 mkw. i znajdzie się w otoczeniu innych renomowanych marek m.in.: Gucci, Yves Saint Laurent, Lanvin czy Giorgio Armani. W salonie mają się znaleźć zarówno skórzane torby z monogramem LV, które są najbardziej charakterystycznym produktem marki, jak i inne dodatki – okulary przeciwsłoneczne, walizki, szale, obuwie. W sklepie dostępna będzie również kolekcja damskiej i męskiej odzieży Louis Vuitton.

Mimo, że kilka miesięcy temu prezes grupy LVMH Bernard Arnault zapowiedział zwolnienie światowej ekspansji marki, specjalistów branży retail nie dziwi podjęcie decyzji o wejściu na polski rynek.

– Rynek dóbr ekskluzywnych w Polsce stale się powiększa, pomimo spowolnienia gospodarczego, z jakim mamy do czynienia w Europie. Według raportu KPMG, zwiększa się liczba osób zamożnych i bogatych oraz rośnie ich dochód w części przeznaczonej na dobra luksusowe. Z opracowania wynika również, że deklarowane roczne wydatki na dobra luksusowe wzrosną z 36,8 mld zł do 46,4 mld zł w 2015 roku. Jednocześnie, stale zwiększa się również liczba światowych marek obecnych na polskim rynku – mówił w rozmowie z redakcją Retailnet, Mariusz Czerwiak, associate director w dziale wynajmu powierzchni handlowych firmy Jones Lang LaSalle. – Jesienią 2012 roku w Polsce dostępnych było 68 proc. światowych kluczowych marek (w porównaniu do 53 proc. w 2009). Dla znanych sieci odzieżowych Polska jest nadal interesującym, ciągle rozwijającym się rynkiem z dużym potencjałem czyli lokalizacją, w którą warto inwestować. Potwierdzeniem jest rosnąca pozycja obiektów z ofertą z wysokiej półki takich jak np. Vitkac i Klif w Warszawie.

Spółka, która jest odpowiedzialna za rozwój marki w Polsce została zarejestrowana w sierpniu 2012 roku pod nazwą Louis Vuitton Polska sp. z o.o.

Obecnie na świecie działa ponad 460 salonów marki Louis Vuitton. Do grupy LVMH – największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych należą inne ekskluzywne marki odzieżowe: Fendi, Donna Karan, Loewe, Marc Jacobs, Céline, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Pucci, Berluti. Także Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton.

Reklama

Galeria Jurajska