Tesco
Tesco

Sprzedaż grupy Tesco w pierwszym kwartale 2013 roku zakończonym 25 maja wzrosła o 2,7 proc. wyłączając paliwa. Globalna sprzedaż Like For Like spadła o 2,6 proc. ( z paliwami) oraz 2,2 proc. ( nie wliczając paliw).

Sprzedaż LFL Tesco w Polsce (wyłączając sprzedaż paliw) spadła o 8,2 proc. W poprzednim kwartale był to 8,3-proc. spadek – podano w komunikacie.

W Europie globalna sprzedaż (włączając paliwa) spadła o 0,3 proc., a wyłączając – wzrosła o 0,1 proc. Europejska sprzedaż LFL spadła zarówno bez, jak i z paliwami – o 5,8 i 5,5 proc.

W przypadku sprzedaży LFL w Europie największe spadki zanotowano na rynku tureckim – 15,5 proc. oraz czeskim – 9 proc. Słowackie Tesco miało 4,1- proc. spadek, a irlandzkie – 3-proc. Węgierski oddział zanotował 0,2- proc. wzrost sprzedaży LFL Tymczasem wynik na rodzimym – brytyjskim rynku to 0,9-proc. spadek.

Jak podkreślono w raporcie kwartalnym Tesco, konsumenci – szczególnie w Europie – nadal napotykają na trudne warunki toteż decydują się na spore oszczędności oraz zmianę nawyków zakupowych, co z kolei powoduje kontynuację trendu obserwowanego na rynku na przełomie 2012/13. Jako dowód Tesco przywołuje wyniki z rynków azjatyckich, gdzie sprzedaż całkowita wzrosła o 10,9 proc., a lfl spadła jedynie o 3,8 proc.

Tesco działa na polskim rynku od listopada 1995 roku, początkowo jako inwestor strategiczny sieci supermarketów Savia. Pierwszy sklep z logo Tesco ruszył w 1998 roku we Wrocławiu. Obecnie w sieci funkcjonuje ponad 4,8 tys. sklepów w kilkunastu krajach na całym świecie. W Polsce działa ich, w różnych formatach, ponad 400.