Manufaktura

W najbliższym czasie w łódzkiej Manufakturze pojawią się nowi najemcy. Już 8 czerwca zostanie otwarty sklep z telefonami i akcesoriami komórkowymi sieci Telakces.com (pow. 27 mkw.). Natomiast w lipcu planowane jest uruchomienie salonu z odzieżą sportową marki Worldbox o powierzchni ponad 150 mkw. i 4F o powierzchni 163 mkw. W strefie food court ruszy restauracja Szalony Ziemniak, która zajmie powierzchnię ponad 60 mkw.

Ostatnio w Manufakturze otwarto salon włoskiej marki United Colors of Benetton. Sklep o powierzchni ponad 323 mkw. znajduje się na I piętrze galerii.

Łódzka Manufaktura została zrealizowana na terenie byłej XIX-wiecznej fabryki włókienniczej. Poza centrum handlowym projekt obejmuje m.in. 3 muzea, 4-gwiadkowy hotel oraz centrum konferencyjne. Centrum Handlowe Manufaktura obejmuje ponad 300 lokali handlowych oraz prawie 3,5 tys. miejsc parkingowych. Głównymi najemcami Manufaktury są: Real, Cinema City, Van Graaf, marki z grupy Inditex, Leroy Merlin, C&A, H&M, Alma, Media Saturn.

Zlokalizowaną w centrum Łodzi Manufakturę odwiedza rocznie około 20 mln klientów. W bezpośredniej strefie zasięgu tego regionalnego centrum mieszka około 2,5 mln osób. Łódź to trzecie co do wielkości miasto w Polsce (737 tys. mieszkańców). Obiekt został otwarty w maju 2006 r. Łączy funkcje handlowe i rozrywkowe z rozbudowaną ofertą kulturalną. Centrum posiada certyfikat ekologiczny BREEAM in Use. Cała inwestycja pochłonęła około 200 mln euro.

Zarządcą Centrum Handlowego Manufaktura jest Apsys.