Subway skupia się na nowych centrach handlowych

Lokal Subway

Lokal Subway

Firma Subway należy do najszybciej rozwijających się sieci gastronomicznych w Polsce. Każdego miesiąca otwieranych jest po kilka nowych lokali zarówno w centrach handlowych, jak i przy ulicach. Obecnie Subway posiada w Polsce sieć 72 punktów sprzedaży. Ponadto 9 kolejnych restauracji sieci w naszym kraju znajduje się w budowie.

Restauracje Subway pojawią się w tym roku między innymi w warszawskim kompleksie biurowo-handlowym Plac Unii, a także Centrum Handlowym Poznań City Center.

Firma regularnie otwiera także swoje punkty sprzedaży w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach ulicznych.

W ostatnich dniach otwarto trzecią restaurację Subway w Poznaniu. Znalazła się ona przy najbardziej znanej arterii Wielkopolski, ul. Świętego Marcina. Do tej pory restauracje sieci działały w poznańskiej Galerii Malta oraz w C.H. Plaza.

Restauracje Subway słyną z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. Sandwicze komponowane są ze świeżych warzyw, mięs i wędlin, na świeżo wypiekanym pieczywie. Dziś sieć liczy ponad 39 tys. restauracji w 102 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwsza restauracja w Polsce powstała w 2000 r. w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych.

W ubiegłym roku firma Subway zanotowała 15 proc. wzrost liczby lokali oraz 12 proc. wzrost liczby klientów restauracji otwartych przed 2012 rokiem w Polsce. Taki wynik przyczynił się do podjęcia decyzji zarządu firmy o kolejnych otwarciach lokali w naszym kraju.

2013 rok firma chce zakończyć z liczbą 100 punktów sprzedaży w Polsce.

– Nie odczuliśmy kryzysu na polskim rynku – mówi Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej. – Udział Polski w globalnym rozwoju sieci wyniósł 2 procent. Obok wzrostu liczby lokali i klientów firma Subway zanotowała także w Polsce 8 proc. wzrost sprzedaży. To nie liczba otwartych restauracji jest najważniejsza, tylko stały wzrost sprzedaży i liczby klientów w istniejących już punktach. W tym względzie polski rynek należy do bardzo stabilnych.

Historia marki rozpoczyna się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otwiera Pete’s Super Submarines, bar z sandwiczami. Pomaga mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierane są kolejne lokale, a nazwa zostaje skrócona do Subway.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska