Salon COS w Warszawie

Według analityków firm badawczych inwestorzy powinni śledzić przełomowe wydarzenia na rynku. Przede wszystkim istotne są wejścia nowych, dużych sieci na polski rynek. W naszym kraju pojawia się coraz więcej marek, które rozwijają sieci w centrach handlowych i chcą prowadzić ekspansję w Polsce.

Według specjalistów mniejsze galerie handlowe powinny przewidzieć moment, w którym należy rozbudować obiekt. Wiele lat temu takim przełomowym momentem było wejście sieci H&M. Czujni inwestorzy przygotowywali obiekty z myślą o otwarciu salonu tej sieci. Musieli bowiem dysponować dużym lokalem w części modowej centrum handlowego. Kto umiał wygospodarować szybko dużą powierzchnię wygrywał na danym rynku.

Obecnie na polskim rynku retail mówi się o wejściu sieci Primark. Data pojawienia się marki jest nieznana, ale według analityków warto przygotować obiekty do zaistnienia w nich tak znaczącego najemcy. Po sieci Primark możemy bowiem spodziewać się bardzo dynamicznego rozwoju w naszym kraju.

Według analityków w Polskich warunkach 10-letnie centrum handlowe wymaga już odświeżenia. Po takim czasie inwestor powinien rozważyć chociaż rekomercjalizację polegającą na wymianie niektórych najemców. Warto też odświeżyć wygląd wnętrza czy fasady obiektu.

W 2012 roku do Polski weszły nowe marki, takie jak: Michael Kors, American Eagle Outfitters, LC Waikiki, COS, Bath & Body Works czy Victoria’s Secret Beauty & Accessories. Dynamicznie rozwijały się również działające w Polsce sieci zarówno odzieżowe, jak i z obszaru produktów dla zdrowia i urody, szczególnie te z szeroką, atrakcyjną ofertą, na każdą kieszeń – na przykład Pepco.