Centrum Handlowe
Centrum Handlowe

W wielu miastach Polski nowo budowane obiekty handlowe sąsiadują z istniejącymi centrami handlowymi. Zdaniem specjalistów nie jest to powód do niepokoju szczególnie dla galerii o ugruntowanej pozycji na rynku. Eksperci twierdzą, że nowe projekty nie zagrożą takim potentatom jak choćby Galerii Bałtyckiej w Gdańsku czy Staremu Browarowi w Poznaniu.

Na polskim rynku retail obecnie spekuluje się na temat możliwości przejęcia znacznej części klientów gdańskiej Galerii Bałtyckiej przez powiększone Centrum Handlowe Wzgórze w Gdyni (po zakończeniu rozbudowy obiekt zmieni nazwę na CH Riwiera przyp. red.).

Zdaniem analityków jest to niemożliwe. Według nich, nie powinniśmy mówić już o rynku trójmiejskim, jako jednolitym. Specjaliści twierdzą, że rozbudowa Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni nie zagrozi  Galerii Bałtyckiej. Zasięgi oddziaływania tych obiektów nie są bowiem jednakowe, każda w tych galerii ma zupełnie odmienną niszę oraz innych klientów. Także oferta najemców wyraźnie odróżnia oba projekty.

Według specjalistów mniejsze galerie handlowe powinny stanowić uzupełnienie dla dużych centrów handlowych. Właściciele małych obiektów o charakterze miejskim powinni przede wszystkim postawić na odpowiedni dobór najemców. Często obecność kilku mało dostępnych na rynku najemców potrafi przesądzić o sukcesie danego projektu.