Wahania foot fall w maju

Centrum handlowe

Centrum handlowe

W  tym roku maj był w opinii analityków, mało sprzyjającym miesiącem dla centrów handlowych; w tym okresie wypadły aż 4 dni wolne od handlu (przy czym jeden w niedzielę).

Firma Reveal Polska zanotowała wyraźne wahania liczby klientów w centrach handlowych w kolejnych tygodniach maja.

– W tygodniu 18. zanotowano istotny spadek liczby klientów o 15,3 proc. w porównaniu z tygodniem poprzednim. Jednocześnie wynik ten był o 5,3 proc. słabszy od analogicznego okresu w ubiegłym roku, co prawdopodobnie było wynikiem zimnej i deszczowej pogody, która zatrzymała część potencjalnych klientów w domach – mówi Agnieszka Górnicka, Senior Associate Consultant Reveal System.

W kolejnym 19. tygodniu klienci dopisali jak rzadko, a liczba odwiedzających centra handlowe wzrosła prawie o 27 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem, dając wynik lepszy o 3,7 proc w stosunku do ubiegłego roku. Wzrost ten jednak był krótkotrwały.

Tydzień 20. przyniósł kolejny duży spadek Indeksu Reveal Polska. Z powodu przypadającego w niedzielę dnia wolnego od handlu wynik w tygodniu 20., był bardzo mizerny, a w porównaniu z ubiegłym rokiem – aż o 12,3 proc słabszy – podaje Reveal System.

Po słabym tygodniu 20. nastąpił jednak znów bardzo dobry tydzień 21., który przyniósł wzrost indeksu o blisko 20 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i o 23 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jeśli przypomnimy sobie, że w ubiegłym roku Zielone Świątki wypadły właśnie w tygodniu 21, wynik ten, zdaniem analityków, nie jest zaskakujący.

– Cały miesiąc takiej huśtawki zakończył się umiarkowanym wzrostem liczby odwiedzających w  porównaniu z majem 2012 r.  – liczba odwiedzających centra handlowe była w maju 2013 r.  o 1,3 proc wyższa niż przed rokiem. W porównaniu z kwietniem bieżącego roku nastąpił jednak spadek liczby klientów o 3,8 proc. Dni wolne od handlu mają jak widzimy wymierny, negatywny skutek – komentuje Agnieszka Górnicka.

Reklama

Galeria Jurajska