Tesco
Tesco

W pierwszych dniach akcji obniżania cen w hipermarketach Tesco, Polacy kupili o kilkadziesiąt procent więcej produktów w niższych cenach. W gronie rekordzistów sprzedaży znalazły się: tańsza o 25 proc. herbata popularnej marki, którą w pierwszym tygodniu akcji zakupiło dwukrotnie więcej klientów oraz olej roślinny w cenie o 19 proc. niższej, którego sprzedaż wzrosła o prawie 150 proc.

Jak wyjaśniają przedstawiciele Tesco, obniżka cen jest wyjściem naprzeciw nowym, kryzysowym oczekiwaniom klientów.

– Z badań wynika, że dla Polaków cena pozostaje najważniejszym czynnikiem podczas codziennych zakupów. Kryzys w widoczny sposób kształtuje nasze wybory, a tym samym skład naszego zakupowego koszyka – mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.

– Obniżka cen oznacza dla klientów podwójne korzyści. Za koszyk swoich ulubionych produktów klienci zapłacą mniej, co pozwoli im zaoszczędzić pewną kwotę przy każdych zakupach. A z drugiej strony – za te same pieniądze możemy teraz włożyć do koszyka więcej. To może mieć ogromne znaczenie dla naszego domowego budżetu – dodaje Anna Matlak.

Obawy związane z kryzysem sprawiły, że polscy konsumenci bardziej niż kiedykolwiek poszukują dobrej jakości produktów w atrakcyjnej cenie. Zgodnie z najnowszymi danymi GUS, inflacja w kwietniu 2013 roku wyniosła w stosunku do roku ubiegłego 0,8 proc. i była najniższą, jaką odnotowano w ciągu ostatnich 7 lat.

Zdaniem ekonomistów jest ona wynikiem ostrożnych decyzji konsumenckich motywowanych trudną sytuacją gospodarczą i obawą o utratę pracy. Kupujemy relatywnie mniej i dużo rozsądniej w stosunku do okresu sprzed kryzysu.