Warszawa najlepszym miejscem na debiut

Warszawa

Warszawa

Do najlepiej prosperujących i największych obiektów działających w województwie mazowieckim możemy zaliczyć m.in. Galerię Złote Tarasy, Galerię Mokotów oraz Centrum Handlowe Arkadia w Warszawie.

W tych trzech galeriach najczęściej debiutują marki wchodzące na polski rynek. Najważniejsze brandy, które otworzyły swoje sklepy w stolicy w ostatnich miesiącach to: Hollister, Gerard Darel i Michael Kors w Galerii Mokotów, Guess, Victoria’s Secret i Bath & Body Works w Złotych Tarasach, Camper i Samsung Brand Store w Arkadii, Sinsay w Atrium Reduta, NYX w Blue City.

W aglomeracji warszawskiej segment centrów handlowych oferuje ponad 1 mln mkw. powierzchni najmu w ponad 30 obiektach. Mimo, że są to największe zasoby w kraju,  eksperci nadal mówią o niedoborze podaży powierzchni handlowej w Warszawie. Wniosek ten wynika z bardzo niskiego wskaźnika pustostanów, który obecnie wynosi około 2 proc. oraz jednego z najniższych wskaźników powierzchni handlowej (428 mkw./1 tys. mieszkańców).

W Warszawie największy potencjał na budowę kolejnych obiektów handlowych można zauważyć w najszybciej rozwijających się dzielnicach stolicy np. w Wilanowie i Białołęce.

W aglomeracji warszawskiej działają trzy centra wyprzedażowe. Ostatnim otwartym jest Factory Annopol (19,7 tys. mkw.) otwarte w I kwartale 2013 roku przez Neinver Polska w północnej dzielnicy Warszawy – Białołęce. Ponadto w regionie działają centra outletowe – Factory Ursus oraz Fashion House Piaseczno. Na chwilę obecną sektor ten obejmuje 50 tys. mkw. powierzchni najmu.

W trakcie budowy są obecnie dwa obiekty handlowe oraz trwają rozbudowy dwóch już istniejących. Do końca 2013 roku w Warszawie oddanych zostanie dodatkowo niespełna 40,5 tys. mkw. powierzchni najmu.

W ostatnich miesiącach zakończono modernizację elewacji CH Klif w Warszawie. W obiekcie zmodernizowano także wnętrze. Po otwarciu centrum zmieniło też nazwę na Dom Mody Klif. Obecnie trwa remont Galerii Mokotów w Warszawie. Centrum zostanie powiększone o 5 tys. mkw. powierzchni najmu. Dodatkowa powierzchnia handlowa – 3,5 tys. mkw. – powstaje w sąsiedztwie ulic Uniechowskiego i Wołoskiej, w miejscu placu obsługującego strefy zaopatrzenia. Prace obejmują także przebudowę piętra restauracyjnego na poziomie drugim, które zyska dodatkowe 1,5 tys. mkw. W wyniku rozbudowy Galeria Mokotów w znaczny sposób powiększy swoją ofertę gastronomiczną o kilka nowych konceptów restauracyjnych oraz stref relaksu. Przybędzie także 9 nowych lokali. Nową, większą powierzchnię zyskają także już istniejące w obiekcie salony takie jak: Peek & Cloppenburg czy Zara.

Obecnie stawki za czynsz w najlepszych warszawskich lokalizacjach wynoszą od 80 do 95 euro za metr kwadratowy miesięcznie (lokale ok. 100 mkw.). Eksperci przewidują, że stawki te mogą wzrosnąć w 2014 roku do poziomu 100 euro za mkw. miesięcznie.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016