Stawki czynszu, a odwiedzalność galerii handlowej

Budowa Galerii Zamek może rozpocząć się już wiosną 2012

Budowa Galerii Zamek może rozpocząć się już wiosną 2012

Najemcy coraz częściej zwracają się do właściciel galerii handlowych o obniżenie stawki czynszu przed wygaśnięciem terminu ustalonego w umowie. Motywują swoją prośbę spadającym wskaźnikiem odwiedzalności galerii, co przekłada się na ich obroty.

– Sukces każdego centrum handlowego jest wypadkową wielu zmiennych i dlatego ewentualne obniżki stawki czynszu powinny być rozpatrywane indywidualnie dla każdego najemcy i każdego obiektu, bez względu na wielkość miasta czy nasycenie rynku – powiedział portalowi Retailnet Grzegorz Jamroziak, dyrektor operacyjny ds. powierzchni handlowych, Colliers International.

– Znamy bowiem przykłady centrów handlowych, które funkcjonują bardzo dobrze pomimo dużego nasycenia rynku ale łatwo również wskazać takie obiekty, które mają problem z przyciągnięciem klientów pomimo relatywnie słabej konkurencji. W takich przypadkach należy sobie zadać pytanie o przyczynę takiej sytuacji w danym obiekcie biorąc pod uwagę rynkową sezonowość sprzedaży i odwiedzalności w centrach handlowych.

– W krótkim okresie obniżki czynszów mogą oczywiście pomóc najemcom w poprawie zysków danego sklepu. W perspektywie długoterminowej należy jednak pamiętać, że głównym celem powinna być poprawa drugiej strony rachunku wyników, czyli sprzedaży najemców w konkretnym centrum handlowym – dodał Grzegorz Jamroziak.

Reklama

Galeria Jurajska