Katarzyna Michnikowska, C&W: debiutujący najemcy wolą sprawdzone obiekty

Katarzyna Michnikowska

Katarzyna Michnikowska

Według Katarzyny Michnikowskiej z firmy Cushman & Wakefield, zarówno firmy długo prosperujące na polskim rynku, jak i marki debiutujące, znacznie chętniej decydują się na otwarcia sklepów w obiektach istniejących już na rynku od dłuższego czasu.

– Sprawdzone obiekty należące do liderów rynku na pewno są bardziej bezpieczne dla najemców, dlatego nowe marki wchodzące na polski rynek wybierają najbardziej prestiżowe miejsca. Warunkiem podpisania umowy w nowym projekcie musi być świetna lokalizacja i efektywna koncepcja komercyjna obiektu. Doświadczenie dewelopera też jest istotnym czynnikiem – mówi w rozmowie z Retailnet.pl  Katarzyna Michnikowska, starszy konsultant działu wycen i doradztwa firmy Cushman & Wakefield.

Według specjalisty Cushman & Wakefield jest jednak na rynku kilka nowych obiektów, które mogą okazać się bardzo atrakcyjne dla najemców.

– Inwestycje, na które najbardziej czeka rynek handlowy w 2013 roku to Galeria Katowicka oraz Poznań City Center. Oba obiekty znajdują się w sąsiedztwie dworców. Inni inwestorzy z zaciekawieniem obserwują, jak ten pomysł zadziała w praktyce. To pierwsze duże projekty w naszym kraju, w których zobaczymy efekt synergii między centrum handlowym a węzłem komunikacyjnym. Mamy już w Polsce obiekty w sąsiedztwie dworców – Galerię Krakowską czy Złote Tarasy, ale nie są to obiekty tak bardzo z nimi zintegrowane jak powstające obecnie galerie w Katowicach czy Poznaniu. Trzecią inwestycją, którą żyje rynek w tym roku, jest rozbudowa Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni (po otwarciu CH Riviera przyp.red.). Ten projekt przechodził różne kolejne losu, ale ostatecznie będziemy świadkami spektakularnej zmiany – dodaje Katarzyna Michnikowska.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016