H&M rośnie i maleje

Salon H&M

Salon H&M

Sprzedaż Grupy H&M, wyrażona w walutach lokalnych, w pierwszej połowie roku obrotowego wzrosła o 5 proc. Natomiast biorąc pod uwagę taką samą powierzchnię handlową firma zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w pierwszej połowie roku fiskalnego (grudzień-maj) wyniósł ponad 7 mln koron szwedzkich.

H&M w drugim kwartale br. zanotował wzrost sprzedaż o 5 proc. w walutach lokalnych. Spółka spodziewa się dosyć dobrych wyników za miesiąc czerwiec. Już w okresie od 1 do 17 czerwca sprzedaż wzrosła o 14 proc.

– Drugi kwartał był dla nas okresem intensywnej ekspansji. Otworzyliśmy prawie 100 nowych sklepów. Natomiast w tym kwartale różnice kursowe miały negatywny wpływ na sprzedaż i zyski wyrażone w koronach szwedzkich. Pomimo zwiększenia sprzedaży w walutach lokalnych o 5 proc., całkowita sprzedaż nie była zadowalająca głównie z powodu utrzymującej się trudnej sytuacji w branży mody i niekorzystnej pogody w marcu, a także w kilku tygodniach kwietnia na wielu naszych rynkach – powiedział Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M.

– Jesteśmy nastawieni na kontynuowanie inwestycji w dziale IT, sprzedaży internetowej, rozwój nowych brandów i zwiększenia sieci sprzedaży. Chociaż długoterminowe inwestycje nie przyniosły jeszcze zysków uważamy je za ważne i niezbędne dla budowy silniejszej marki. W drugim kwartale otworzyliśmy 7 sklepów marki & Other Stories w takich miastach jak Londyn, Paryż i Mediolan. Podtrzymujemy wzmożoną ekspansję sieci COS, która odnotowuje bardzo dobre wyniki. W sierpniu br. planujemy rozpocząć sprzedaż on-line H&M w USA – dodał Karl-Johan Persson.

W planach spółki na ten rok jest otwarcie 350 sklepów H&M. Nowe sklepy powstaną w Chile, Serbii, Indonezji, Estonii, na Litwie oraz w Chinach. Spółka nie wyklucza dalszej ekspansji w Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Polsce i Francji.

Grupa H&M jest właścicielem takich marek jak H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday and Cheap Monday. Na koniec maja 2013 roku całkowita liczba sklepów należących do H&M wynosiła 2908, rok wcześniej o tej porze spółka posiadała 2575 salonów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016