Wizualizacja Poznań City Center

Na kilka miesięcy przed planowanym otwarciem zintegrowanego kompleksu komunikacyjno-handlowego, Poznań City Center ma zabezpieczony wynajem w 82 proc. Inwestor – spółka TriGranit rozpoczęła przekazywanie pierwszych lokali.

17 czerwca br. rozpoczęło się formalne przekazywanie lokali pierwszym najemcom, na początek tym największym z Saturnem i  Royal Collection na czele.  Dalej swoje lokale otrzyma Toys”R”Us, w pierwszych dniach lipca do Poznań City Center powinni wprowadzić się  Piotr i Paweł, Mc Donald’s, Rossmann. Pozostali najemcy będą sukcesywnie przejmowali swoje lokale, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Komercjalizacja PCC postępuje zgodnie z przyjętymi przez TriGranit  założeniami.  Na kilka miesięcy przed otwarciem Poznań City Center  ma zabezpieczony wynajem powierzchni w  82 proc. Są to w przeważającej większości  umowy najmu, oraz kilka  strategicznych listów intencyjnych podpisanych z najemcami. Poznań City Center będzie miał 60 tys. m kw. Na trzech kondygnacjach pomieści około 230 sklepów i punktów handlowo- usługowych ,  w tym dwa foodcourty i 30 punktów związanych z gastronomią (restauracje, kawiarnie, bary szybkiej obsługi). Poznań City Center Centrum  będzie przede wszystkim oferowało marki modowe ze średniej półki cenowej. Wśród branż uzupełniających pojawią się między innymi: sport, artykuły dla dzieci, kosmetyki.  W Poznań City Center znajdą się marki oferujące produkty dla szeroko rozumianej klasy średniej oraz usługodawcy.

W ostatnich dniach udało się sfinalizować transakcję powiększenia dwupoziomowego sklepu Reserved do 1,723 mkw., co pozwoli na uruchomienie konceptu Re Kids z osobną witryną na poziomie +2.  Negocjowane są umowy z operatorem sieci fitness clubów  oraz z międzynarodową siecią sklepów sportowych. Dotyczą one powierzchni 1,249 i ponad 1900 mkw.

Największe powierzchnie handlowe liczące powyżej 2 tys. mkw. zajmują m.in. Saturn (aż 4,5 tys. mkw.) , Piotr i Paweł, TK Maxx, Toys”R”Us  (to amerykańska sieć sklepów z zabawkami, która otworzy swój pierwszy salon w Poznaniu, jeden z pierwszych w Polsce), Royal Collection oraz dwupoziomowy sklep H&M. 4 tysiące m.kw. wynajęło łącznie LPP oraz LPP TEX  dla swoich 6 marek: Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay oraz Home & You.

Kluczowe  firmy , które zdecydowały się otworzyć w PCC po kilka swoich sklepów to  LPP SA oraz LPP TEX  (6 marek), Grupa Inditex (Bershka, Pull & Bear i Stradivarius) oraz AmRest (Pizza Hut, KFC, Burger King i otwarty już Starbucks na nowym dworcu PKP).

W PCC wynajęte zostały także wszystkie lokale gastronomiczne.  Oferta gastronomiczna  zawierać będzie zarówno znane na świecie międzynarodowe sieci jak Pizza Hut,  McDonald’s (2 lokale), KFC, Burger King, Nordsee (owoce morza, pierwszy taki punkt w Poznaniu)  czy Subway,  jak również polskie firmy sieciowe w postaci restauracji Sphinx i Pizza Dominium oraz bary typu fast food jak  Olimp , Salad story (2 lokale), Thai wook, Apetito. Branżę kawiarnianą reprezentować będą m.in.  Grycan, Cinnabon, Mount Blanc, Cukiernia Sowa. Jedną z oryginalnych ofert będzie fast food z kuchnią meksykańską.

Jak poinformowali przedstawiciele inwestora, bez żadnych opóźnień postępują także prace przy budowie dróg, nowego układu komunikacyjnego, trzykondygnacyjnego parkingu,  nowego dworca autobusowego i galerii.  Budujemy – to hasło i motyw przewodni  kampanii promocyjnej nowego centrum, która ruszyła kilka dni temu.

Prace wewnątrz budynku Poznań City Center koncentrują się w tej chwili na montażu urządzeń wentylacyjnych i pracach wykończeniowych. Większość pomieszczeń dla najemców jest już praktycznie na ukończeniu, w stanie developerskim. Prace wykończeniowe prowadzone są także na trzykondygnacyjnym parkingu. Sprawnie, jak poinformowano i bez żadnych opóźnień postępuje budowa dróg wokół Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.

Otwarcie Poznań City Center zaplanowano na przełom października i listopada 2013 roku.