Trójmiasto na celowniku inwestorów

Centrum Riviera

Centrum Riviera

Rynek trójmiejski jest trzecim co do wielkości rynkiem nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Tradycyjne centra handlowe oferują ponad 470 tys. mkw. powierzchni, podczas gdy specjalistyczne galerie handlowe oferują – 154 tys. mkw.

W 2012 r. podaż rynku trójmiejskiego wzrosła o ok. 50 tys. mkw. w związku z ukończeniem dwóch projektów – Galerii Szperk oraz Centrum Kowale, a także rozbudową trzech istniejących centrów handlowych. Obecnie 45,5 tys. mkw. powierzchni znajduje się w budowie, co związane jest z rozbudową przez firmę Mayland Centrum Handlowego Wzgórze. Obiekt ten w chwili zakończenia rozbudowy zmieni nazwę na Centrum Riviera.

Centrum Riviera będzie największą galerią handlową na Pomorzu i jedną z największych w Polsce. Powierzchnia wynajmowana centrum wyniesie 70 tys. mkw. Znajdzie się tu 250 sklepów. Riviera zostanie otwarta w październiku tego roku.

W Trójmieście działa jedno centrum wyprzedażowe. Fashion House Outlet Centre znajduje się w Gdańsku w dzielnicy Szadółki. W obiekcie znajduje się ponad 100 markowych sklepów. Centrami przyciągającymi najwięcej klientów w regionie trójmiejskim są: Galeria Bałtycka, centrum outletowe Fashion House oraz Matarnia Park Handlowy w Gdańsku.

W Gdańsku powstanie CH Forum Radunia (62 tys. mkw. powierzchni handlowej) – wielofunkcyjny kompleks urbanistyczny powiązany z rewitalizacją obszaru historycznego Targu Siennego i Rakowego. Projekt stworzy w centrum Gdańska nowe miejsce, łączące kulturę, handel, rekreację, rozrywkę, usługi i powierzchnię biurową oraz ogólnodostępne parkingi. Zakończenie budowy projektu planowane jest na pierwszą połowę 2016 roku.

Coraz bardziej realna staje się też rozbudowa gdańskiego centrum handlowego – Galerii Bałtyckiej. Właściciele obiektu chcą pozyskać od Urzędu Miasta przyległe działki. W zamian za to gmina ma otrzymać 30 mieszkań komunalnych. Galeria Bałtycka ma zostać powiększona o około jedną trzecią powierzchni. Termin rozpoczęcia rozbudowy Galerii Bałtyckiej nie jest jeszcze znany.

Są także plany budowy kolejnego centrum handlowego w Gdyni. Właścicielem przeznaczonego do sprzedania terenu o powierzchni około 7 ha jest obecnie Carrefour. Na tym terenie przyszły inwestor wybuduje trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni około 40 tys. mkw. z dwupoziomowym podziemnym parkingiem.

Poza Trójmiastem najbardziej znaczącym działającym centrum handlowym w województwie jest Centrum Handlowe Jantar w Słupsku. CH Jantar jest największym i najnowocześniejszym centrum handlowym regionu Pomorza Środkowego. Po ostatniej rozbudowie, która zakończyła się w 2012 roku jego powierzchnia wzrosła do 46 tys. mkw.. Jantar ma rozbudowaną część rozrywkową (6-cio salowy multipleks i salon bowling) oraz dużą strefę restauracyjną. Poziom nasycenia powierzchnią handlową w Słupsku wynosi 975,5 mkw./1 tys. mieszkańców.

Reklama

Galeria Jurajska