Galeria Dominikańska

Za kwotę 151,7 miliona euro od spółki joint-venture składającej się z Otto Family oraz Deutsche EuroShop AG wrocławską Galerię Dominikańską  nabyła Atrium European Real Estate.

Inwestycja zostanie sfinansowana z istniejących zasobów finansowych Grupy. Transakcja musi zostać zatwierdzona przez polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także jest uzależniona od spełnienia określonych warunków wstępnych. Oczekuje się, że etap ten zostanie zamknięty w trzecim kwartale 2013 r. Centrum handlowym w dalszym ciągu zarządzać będzie spółka ECE, ściśle współpracując z wewnętrznym zespołem ekspertów zatrudnianych przez Atrium.

Przejęcie to jest zgodne z ogólną strategią Grupy obejmującą pozyskiwanie wiodących i generujących przychód centrów handlowych w największych miastach w Polsce, Czechach i na Słowacji, tj. w najsilniejszych gospodarczo krajach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

– Galeria Dominikańska to dla nas bardzo ważny nabytek, jako że jest ona dużym centrum handlowym o ugruntowanej, dominującej pozycji na rynku, znajdującym się w wyjątkowo korzystnej lokalizacji w jednym z największych polskich miast, które są dla nas kluczowym rynkiem. ECE to jeden z wiodących europejskich podmiotów specjalizujących się w zarządzaniu centrami handlowymi, co sprawia, że już teraz cieszymy się z możliwości współpracy z jego zespołem – powiedziała Rachel Lavine, Dyrektor Generalny Atrium.

– Nowa transakcja pozwala nam na efektywne wykorzystanie środków z naszej niedawnej emisji euroobligacji, tym samym jeszcze wyraźniej zaznaczając obecność Atrium w Polsce, największej gospodarce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, do poziomu ponad 50 proc. portfolio. Tym samym 75 proc. portfela Atrium jest ulokowane w krajach z oceną A- i powyżej –dodała Rachel Lavine.

Nabywcę reprezentowała firma Cushman & Wakefield, a sprzedającego reprezentowała firma Jones Lang LaSalle.

Galeria Dominikańska to centrum handlowe klasy A z około 32,9 tys. mkw. powierzchni najmu brutto na trzech poziomach, 102 lokalami użytkowymi oraz siłownią wynajętą przez AM Fitness Club. Zarówno poszczególne lokale użytkowe, jak i 1250 mkw. powierzchni biurowej są w pełni wynajęte. Głównymi najemcami są supermarket Carrefour oraz salon Media Markt, a także różnorakie polskie i zagraniczne marki, w tym Van Graaf, Zara, Pull & Bear, Bershka, Benetton, Douglas, Sephora, Mango, Max Mara, New Yorker i Reserved. Galeria posiada także atrakcyjną ofertę punktów gastronomicznych oraz usług hotelarskich. Średni okres trwania wszystkich umów najmu wynosi 6 lat. Do centrum przynależy 900 miejsc parkingowych.

W Polsce Atrium posiada 21 działających obiektów handlowych. W skład portfela firmy wchodzą m.in. centra handlowe Atrium Reduta, Promenada, Atrium Targówek w Warszawie, Atrium Biała w Białymstoku, Atrium Copernicus w Toruniu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Atrium Molo w Szczecinie, Atrium Kasztanowa w Pile, Atrium Plejada w Bytomiu oraz Atrium Mosty w Płocku. Łącznie spółka posiada w Polsce ok. 389 tys. mkw. powierzchni handlowej. Obecnie Atrium prowadzi budowę Centrum Handlowego Atrium Felicity w Lublinie.