Nie ma lojalności wśród klientów galerii handlowych

Zakupy

Zakupy

Ponieważ konsumenci odwiedzają kilka galerii handlowych, nawet mając jedną ulubioną,  kryterium wyboru obiektu handlowego jest ściśle związane z tym, w jakim stopniu centrum handlowe jest w stanie zaspokoić bieżącą potrzebę konsumenta – twierdzi Przemysław Dwojak, dyrektor działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia sp. z o. o.

– Prowadzi nas to do wniosku, że klienci chętnie odwiedzają duże centra handlowe zapewniające wiele różnych atrakcji (zakupy wielu różnych kategorii, rozrywka, imprezy). Chodzi o galerie, w których zawsze coś się dzieje, które mogą zaspokajać nawet nieuświadomione potrzeby konsumenckie. Zainteresowaniem cieszą sie także sprofilowane obiekty nastawione na zaspokajanie konkretnych potrzeb, tzn. mniejsze galerie z zawężoną, ale dobrze dobraną ofertą – mówi Dwojak.

– Nie ma lojalności  wśród klientów galerii handlowych, bo nie dysponują one narzędziami do jej budowania. Klienci odwiedzają galerie dla atmosfery – jeśli chcą w nich spędzić czas, bądź dla określonych marek sklepów lub szerokiego wyboru sklepów, – jeśli celem wizyty są zakupy. Marki konkurują między sobą,  a mnogość centrów powoduje, że klienci odwiedzają nawet po kilka obiektów w miesiącu. Zatem skłonić klienta do zmiany miejsca dokonywania zakupów jest bardzo łatwo. Wystarczy wysłać komunikat, że w innych centrum znajdzie ofertę bardziej dopasowaną do swoich potrzeb. Oczywiście pod warunkiem, że nie próbujemy zachęcić klienta ekonomicznego do częstszych wizyt w centrum z ofertą premium. Odpowiednio dobrana informacja skierowana do dobrze zdefiniowanej grupy docelowej to jeden z kluczy do sukcesu – podkreśla Dwojak.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016