Atrium Copernicus

Do rozbudowywanego Atrium Copernicus w Toruniu wprowadzi się najemca sportowy, który otwiera wielkopowierzchniowe salony w całym kraju – Decathlon. Będzie to pierwsza lokalizacja tej marki w Toruniu i druga, po Bydgoszczy, w województwie.

Sklepy Decathlon to oferta związana ze wszystkimi dyscyplinami sportowymi zgromadzona pod jednym dachem. Oprócz szerokiej gamy produktów, oferują również liczne usługi ułatwiające uprawianie sportu, tj. serwis sportowy, zakupy na raty czy karty podarunkowe. Marka zajmie w rozbudowywanej części Atrium Copernicus ok. 2 tys. mkw. powierzchni i poszerzy ofertę sportową, którą reprezentuje salon Salamandra, a w przyszłości również Active Sport i klub Pure Jatomi Fitness.

Poza siecią Decathlon, w centrum zadebiutują również salony Cubus czy Sinsay. Obecnie, na terenie inwestycji trwają prace przy budowie parkingu.

Na 17 tys. mkw. rozbudowywanej części Atrium Copernicus znajdzie się ponad 50 nowych sklepów, punktów usługowych, restauracji i kawiarni. Do centrum wprowadzą się nowe salony modowe – Cubus, Carry, Sinsay, Mohito, Centro i Diverse. W Atrium Copernicus będzie również większa oferta sportowa – za sprawą salonu Active Sport i klubu Pure Jatomi Fitness. Branżę zdrowia i urody wzbogacą: drogeria Rossmann, perfumeria Sephora oraz salon Paris Optique. W nowym, większym formacie pojawią się również obecne już w centrum: Cukiernia Sowa i Smyk. Ten ostatni, w rozbudowanym Atrium Copernicus otworzy się jako koncept Smyk Megastore, dedykowany największym miastom w Polsce. Będzie to jedyny salon, w tej formule, w regionie.

– Siedem lat funkcjonowania Atrium Copernicus pokazało nam, że jest to miejsce z potencjałem na znacznie większy obiekt – mówi Barbara Pryszcz, Chief Operating Officer Atrium Poland Real Estate Management. – Dlatego zdecydowaliśmy się na plan rozbudowy o dodatkowe 17 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Obecnie na ukończeniu są prace związane z realizacją parkingu wielopoziomowego. Nowy parking będzie oferował ponad 500 miejsc. Po zakończeniu rozbudowy do dyspozycji klientów centrum będzie łącznie 1,4 tys. miejsc parkingowych – najwięcej, przy tego typu obiekcie w mieście. Po zakończeniu tego etapu inwestycji rozpoczną się prace związane z rozbudową centrum handlowego.

Generalnym wykonawcą rozbudowy Atrium Copernicus jest firma CFE Polska sp. z o.o. Za komercjalizację obiektu odpowiada dział najmu Atrium Poland Real Estate Management. Koncepcję architektoniczną nowej części centrum wykonała pracownia IMB Asymetria, projekt wnętrz przygotowali architekci z biura BLUE Architektura. Projekt budowlany stworzyła pracownia architektoniczna Piotr Klecan Atelier.

Atrium Copernicus jest położone w ścisłym centrum miasta, przy ul. Żółkiewskiego. Doskonała lokalizacja umożliwia klientom dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej (linie autobusowe i tramwajowe), jak i samochodem, czy pieszo.

Obecnie całkowita powierzchnia centrum wynosi ponad 35 tys. mkw., z czego ponad 30 tys. mkw. stanowi powierzchnia najmu. W Atrium Copernicus znajduje się 90 sklepów i punktów usługowych. Wśród najemców centrum są takie marki, jak: hipermarket spożywczy Real, elektromarket Media Markt, kręgielnia Grakula oraz salony modowe znanych marek: H&M, Reserved, Camaieu, Carry, Promod czy Simple. Ponadto w centrum znajduje się perfumeria sieci Douglas, salon Empik, a także salony z biżuterią: Apart i W.Kruk. W ofercie dla dzieci można znaleźć sklepy 5.10.15, Smyk, Coccodrillo oraz kącik Świat Zabaw. Dla Klientów dostępnych jest 850 miejsc parkingowych.

W Polsce Atrium posiada 21 działających obiektów handlowych. W skład portfela firmy wchodzą m.in. centra handlowe Atrium Reduta, Atrium Promenada, Atrium Targówek w Warszawie, Atrium Mosty w Płocku, Atrium Biała w Białymstoku, Atrium Copernicus w Toruniu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Atrium Molo w Szczecinie, Atrium Kasztanowa w Pile oraz Atrium Plejada w Bytomiu. Łącznie spółka posiada w Polsce ok. 389 tys. mkw. powierzchni handlowej. Obecnie Atrium prowadzi budowę centrum handlowego Atrium Felicity w Lublinie.

Atrium Poland jest wystawcą tegorocznej edycji SCF Fall Edition w dn. 18-19 września 2013 r. (stoisko 5.5). Więcej informacji na temat Shopping Center Forum znajduje się tutaj.