Galeria Madison podsumowuje pierwsze półrocze

Galeria Madison

Galeria Madison

Mimo obserwowanych w ostatnim czasie w handlu wahań koniunktury, pierwsze półrocze 2013 roku dla gdańskiej Galerii Madison okazało się stabilne – poinformował zarząd obiektu.

Podczas tego okresu odnotowano wzrost odwiedzalności obiektu średnio o 5 proc. rdr; a w kwietniu o 12 proc. rdr. Minione 6 miesięcy to także wzrost obrotów niektórych najemców nawet o blisko 40 proc. w porównaniu do tych samych miesięcy ubiegłego roku.

– Madison działa na trójmiejskim rynku centrów handlowych od blisko dekady i czasowe wahania koniunktury nie obijają się na kondycji naszych najemców. To obiekt zakorzeniony w świadomości klientów, którzy od lat na zakupy przychodzą właśnie tu – mówi Anna Thomas, Dyrektor Galerii Madison.

Pierwsze półrocze było szczególnie udane dla najemców z branży modowej, jubilerskiej i sieci drogeryjnych obecnych w centrum.

– Dla naszego salonu z bielizną Esotiq pierwsze półrocze było niezwykle udane. Po rosnących wynikach sprzedaży i odwiedzalności widać, że sklep w Galerii Madison cieszy się niezmienną popularnością – mówi Piotr Trzciałkowski, reprezentujący sieć salonów z bielizną Esotiq – Klientki Madisona chwalą sobie usytuowanie sklepu oraz duży wybór bielizny – dodaje P.Trzciałkowski.

Minione półrocze pozytywnie ocenia także Marek Pachulski, właściciel sieci salonów odzieżowych Grey Wolf. – Dobre wyniki to konsekwencja udanej kolekcji.  Akceptacja stylu, praktyczności i poziomu cen naszych ubrań przez klientki miała duże znaczenie dla uzyskania wzrostu obrotów  –  komentuje Marek Pachulski.  – Nasz salon w Galerii Madison jest jednym z pięciu  w Trójmieście; istnieje tu już od 7 lat i jest naszym najstarszym sklepem firmowym w tym regionie. W czerwcu umowa najmu została przedłużona o kolejne 5 lat  – dodaje Marek Pachulski.

Zadowolony z obecności sklepu w Galerii Madison jest również Paweł Korobacz, dyrektor ds. ekspansji i organizacji sieci detalicznej Yes. Sklep jubilerski Yes  funkcjonuje w Galerii Madison od jej otwarcia w grudniu 2003, cały czas z dużym sukcesem. Bogata oferta biżuterii Yes nieodmiennie znajduje uznanie rosnącego grona stałych klientek (i klientów) galerii.  – Mimo zmieniającej się koniunktury rynkowej oraz wzrastającej konkurencji – na przestrzeni lat powstawały w Galerii Madison kolejne sklepy jubilerskie –  osiągane wyniki są niezmiennie powyżej średniej dla sieci, wykazują progresję LfL i uprawniają nas do optymistycznego spojrzenia na przyszłość tej lokalizacji – komentuje  Paweł Korobacz.

Od blisko dwóch lat w Galerii Madison obserwowana jest rosnąca liczba turystów ze Skandynawii, którzy dzięki coraz większej liczbie połączeń lotniczych, głównie z Norwegią, przyjeżdżają do Gdańska w celach turystycznych i na zakupy. Tendencja ta zauważalna jest szczególnie od wiosny do jesieni. – Według naszych obserwacji i relacji najemców, Skandynawowie to wyjątkowo dobrzy klienci. Bardzo cieszy nas również coraz większa liczba klientów rosyjskojęzycznych –  mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison.

Ten trend potwierdza Katarzyna Skrzypek, właścicielka sklepu Ziaja w Galerii Madison, który jest jednym z najlepiej działających salonów tej firmy na Pomorzu. – W okresie wiosenno – letnim odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży.  Madison dzięki idealnemu położeniu w ruchliwym centrum miasta przyciąga nie tylko stałych klientów z okolicy ale również rzesze przyjezdnych z kraju i z zagranicy. Poza tym  prężne działanie marketingu w postaci eventów okolicznościowych i wielu akcji społecznościowych również ma wpływ na zwiększenie sprzedaży – dodaje Katarzyna Skrzypek.

– Druga połowa roku upłynie na kontynuowaniu procesu intensywnej rekomercjalizacji galerii, ponieważ część umów najmu kończy się w przyszłym roku. Większość  najemców   pozostanie w galerii, a pozostałą  powierzchnię chcemy wykorzystać na wzbogacenie oferty o popularne marki przede wszystkim z branży modowej i gastronomicznej – dodaje Anna Thomas.

Galeria Handlowa Madison znajduje się w centrum Gdańska. Obiekt, liczący 18 tys. mkw. powierzchni GLA oraz 111 miejsc parkingowych jest zlokalizowany w bezpośredniej bliskości Starego Miasta, Dworca Głównego PKP i dużego śródmiejskiego węzła komunikacyjnego. Galeria mieści ponad 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych. Najważniejszymi markami są: New Yorker, Reserved, Stradivarius, Intersport, Orsay, House, Adidas, Lee Wrangler, Vero Moda, Kazar, Ecco, Wittchen. Galeria mieści także delikatesy spożywcze Bomi Smak Tradycji, wygodnie skomunikowane z podziemnym parkingiem oraz klub sportowy Gymasion. Na 3. piętrze galerii znajduje się Centrum Medyczne z gabinetami prywatnych lekarzy oraz Klinika Invicta.

Reklama

Galeria Jurajska