Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK
Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK

Mimo trudnych warunków, które od kilku miesięcy powodują stagnację gospodarki, odbijając się negatywnie na koniunkturze przedsiębiorstw, sieć sklepów KiK rozwija działalność, stawiając na zwiększanie udziałów i planując kolejne etapy ekspansji w Polsce.

Założeniem strategicznym firmy, jak już informowaliśmy, jest otwarcie jeszcze 50 sklepów tak, aby do końca 2013 roku funkcjonowało ich łącznie 70. Z tego względu właściciele marki są otwarci na propozycje długoterminowej współpracy od partnerów biznesowych, oferujących lokalizacje przeznaczone na wynajem sklepów KiK.

– Dyskonty odzieżowo – tekstylne otwierane w kolejnych miastach Polski wzmacniają pozycję marki i przekładają się na coraz pewniejsze zyski. Rentowność prowadzonej inwestycji podkreśla również ciągły wzrost liczby klientów sieci. O tym, jakie cele stawia przed sobą jedna z najszybciej rozwijających się sieci detalicznych na rynku odzieżowym – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce.

Wobec przyjętej strategii, która sprawdziła się na polskim rynku, sieć sklepów KiK planuje sukcesywny rozwój, zwiększając obroty i poszerzając zasięg na obszarze całej Polski. W najbliższym czasie KiK planuje otwarcie sklepu w Nowym Sączu, a 1 sierpnia w Płocku i właśnie rejon Polski Północnej jest obecnie w kręgu największych zainteresowań sieci. Plany nie ograniczają się jednak wyłącznie do zdobycia nowych rynków, ale zakładają stabilny i systematyczny rozwój na terenie całego kraju, uwzględniając również miejscowości, w których sklepy sieci już istnieją. W związku z tymi założeniami KiK aktywnie poszukuje lokalizacji, licząc także na oferty od partnerów biznesowych.

– Jesteśmy otwarci na propozycje od właścicieli nieruchomości, zainteresowanych długotrwałym wynajmem lokali. Chcemy rozszerzać naszą sieć, wychodzić do klientów, a strategia długofalowej współpracy podkreśla naszą rzetelność i wiarygodność, jako partnera godnego zaufania, z sukcesem rozwijającego działalność i dbającego o pozytywne kontakty z obecnymi oraz potencjalnymi kontrahentami – mówi Dyrektor sieci KiK w Polsce. Jak dodaje Mariusz Kulik – w negocjacjach z partnerami biznesowymi, zarówno z dużymi firmami, jak i z osobami prywatnymi, trzyma się wyznaczonych celów – Nie ustępujemy w kwestii tych tematów, które przekładają się na jakość świadczonych przez markę KiK usług. Niemniej, utrzymujemy rozmowy w duchu partnerskim. Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby negocjowane przez nas i naszych partnerów warunki  odzwierciedlały jednakowe traktowanie partnerów biznesowych. Dążymy bowiem do osiągnięcia porozumienia satysfakcjonującego dla obu stron.

Przypomnijmy, sklepy KiK lokowane są zarówno w wielkogabarytowych centrach handlowych, jak również w galeriach o małej powierzchni użytkowej, w retail parkach czy przy ulicach w centrum miasta. Kluczowym aspektem nie jest jednak samo położenie, lecz cały system związany z lokalizacją, a więc jej rentowność, potencjał, otoczenie i prorozwojowe perspektywy.

Sieć sklepów KiK uruchomiła działalność w Polsce w marcu 2012 roku. Pierwszym markowym salonem był sklep w Środzie Wielkopolskiej. Obecnie działa 21 sklepów, a obszarem najbardziej zdominowanym przez sieć jest Polska Południowa.

Przedstawiciele sieci będą obecni na Shopping Center Forum, które odbędzie się 18-19 września w Warszawie.