Ewa Karska
Ewa Karska

Jeszcze 5 lat temu polski rynek odzieżowy należał do najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej, a tempo jego rozwoju, według  International Service Check, wynosiło 10 proc. rocznie. Obecnie, jak wynika z raportu firmy badawczej PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012 – Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014” jego wartość  szacowana jest na prawie 29 mld złotych a tempo rozwoju osiągnęło poziom 4 proc.

– Mimo tego spadku, spowodowanego m.in. mniejszą ekspansją sieci, a także zamykaniem przez nie mniej rentownych sklepów, rynek odzieżowy w Polsce nadal jest dość interesujący dla zagranicznych inwestorów. Zwłaszcza dla sieci dyskontowych. To właśnie ten segment zanotował najdynamiczniejszy, bo aż 20 proc. wzrost w roku ubiegłym. Spowodowane to było m.in..  ekspansją sieci Pepco, która pojawiła się również w centrach handlowych Carrefour Polska w takich lokalizacjach jak Galeria AKS w  Chorzowie, Galerii Grudziądzka oraz Galeria  Zdrój w Jastrzębiu Zdroju – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Ewa Karska, dyrektor Galerii Handlowych Carrefour Polska.

– Warto również wspomnieć o 8 proc. wzroście w segmencie odzieży dziecięcej. Prognoza dla tego sektora jest wyjątkowo korzystna, tak w skali kraju jak świata. Pracownia badań Rynków Zagranicznych informuje, że  globalny kryzys gospodarczy nie będzie miał większego wpływu na sytuację w tej branży, prognozując jednocześnie roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w perspektywie najbliższych  5 lat na poziomie  4,2 proc. Oznacza to, że w 2017  wartość światowego rynku odzieży dziecięcej  dojdzie do 173,6 mld USD. W centrach handlowych Carrefour funkcjonują m.in. takie brandy jak Coccodrillo (Galeria Słowiańska w Zgorzelcu,  CH Morena w Gdańsku) oraz Reserved Kids ( CH Zielone Wzgórze w Białymstoku).

– Centra handlowe Carrefour to obiekty, które starają się reagować na bieżącą sytuację gospodarczą, oferując klientom produkty , których poszukują m.in. odzież w przystępnej cenie, czy asortyment dziecięcy znanych i cenionych polskich marek. Z drugiej strony przyczyniają  się do ekspansji międzynarodowych sieci dyskontowych, które poszukują odpowiednich powierzchni w stabilnych lokalizacjach – podsumowuje Karska.

Centra handlowe Carrefour będą prezentowane podczas Shopping Center Forum na stoisku 6.5