Wyprzedaże przyciągają klientów

Wyprzedaż w salonie obuwniczym

Wyprzedaż w salonie obuwniczym, fot. Shutterstock

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 1,2 proc. w porównaniu rok do roku. Z kolei w porównaniu z poprzednim tygodniem wzrósł o 5,6 proc. i wyniósł 78,24 pkt. – podała firma Experian, która przygotowuje analizę FootFall Indeks.

Wzrost odwiedzalności w porównaniu z poprzednim tygodniem spowodowany jest wprowadzeniem sezonowych wyprzedaży w większej liczbie sklepów. Okres wakacyjny nigdy nie sprzyja odwiedzalności w centrach handlowych. Klienci wolą przebywać na świeżym powietrzu niż spędzać wolny czas na robieniu zakupów. Mieszkańcy polskich miast także wyjeżdżają wypoczywać często do miejscowości turystycznych, w których nie ma centrów handlowych.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

Galeria Jurajska