CH Forum stawia na subregion

CH Forum Gliwice

CH Forum Gliwice

Nowe obiekty handlowe, powstające w województwie śląskim, mocno zaostrzyły konkurencję na tym rynku. Istniejące od lat projekty, takie jak gliwickie Centrum Handlowe Forum, stawiają na strategie subregionalne i dążą do zbudowania przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku. W przypadku Forum jest to środkowo-zachodnia część województwa.

– Na tym terenie jako pierwsi zaoferowaliśmy klientom rozrywkę na dobrym poziomie otwierając multipleks Cinema City oraz klub Pure Jatomi Fitness. Sprowadziliśmy też do Gliwic marki, które w innych pobliskich centrach do dziś nie są obecne, np. Benetton, Tom Tailor, czy Aryton – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor zarządzający CH Forum w Gliwicach z ramienia Avestus Real Estate. Na tej liście znajduje się także Zara – flagowy brand z grupy Inditex.

Choć na Górnym Śląsku sieć drogowa jest wyjątkowo korzystna, intensywne nasycenie powierzchnią handlową powoduje, że górnoślązacy coraz rzadziej przemierzają region
w celach zakupowych. O wiele efektywniej jest w opinii przedstawicieli CH Forum, konkurować o klienta zza przysłowiowej miedzy – w tym przypadku sąsiednich miast. Dlatego też zarządzających CH Forum cieszy widok budowy ostatniej nitki Drogowej Trasy Średnicowej. Główna, poza autostradami, arteria łącząca śląskie miasta ma być doprowadzona do centrum Gliwic w 2015 roku. Dzięki niej dojazd do CH Forum z Zabrza, czy Rudy Śląskiej skróci się do zaledwie kilku minut.

Ostatnio w Gliwicach potwierdziła się też marketingowa zasada, że o wiele mniej kosztuje inwestycja w dotychczasowych, aniżeli w nowych klientów. – Utwierdziła nas w tym analiza frekwencji w marcu i kwietniu tego roku. I chociaż w tym okresie w mieście pojawił się na rynku nowy gracz, w marcu odwiedzalność CH Forum utrzymała się na stałym poziomie, zaś w kwietniu zanotowaliśmy aż 22-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Ten wynik wyróżnił nas na tle krajowego indeksu frekwencji, ale też przekonał, że konsekwentnie realizowana strategia daje pożądane rezultaty – komentuje Agnieszka Mielcarz.

Ducha rywalizacji między centrami na Śląsku trafnie oddaje motto : wyróżnij się albo giń. Śródmiejski charakter CH Forum, jego modowy profil, budowany latami „portfel” klientów, wyróżniające się i nagradzane przez światowych ekspertów akcje marketingowe – to wszystko pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość, informują przedstawiciele obiektu. Ta najpewniej przyniesie kolejne zmiany w składzie najemców CH Forum. Będą one efektem współpracy z jedną z globalnych agencji komercjalizujących obiekty handlowe.

– Oczekujemy, że efektem tej kooperacji będzie optymalizacja składu najemców, a także pojawienie się kolejnych nowych marek w CH Forum, w tej chwili niedostępnych w Gliwicach i okolicy – tłumaczy Agnieszka Mielcarz.

Reklama

Galeria Jurajska