Salon Świat Prasy

Sieć saloników prasowych Świat Prasy zakończyła drugi kwartał bieżącego roku liczbą 75 otwartych placówek. Nowe lokalizacje zostały otwarte m.in. w pasażach przy obiektach handlowych Netto oraz Biedronka. Firma planuje dalszy intensywny rozwój w obiektach handlowych przy największych operatorach spożywczych na rynku.

W pierwszym półroczu sieć odnotowała wyraźny wzrost sprzedaży L/L, osiągając przychody netto w wysokości 28 mln zł.

Jak informował wcześniej portal Retailnet Grzegorz Sowa, dyrektor operacyjny ABRAVA sp. z o.o. Świat Prasy s.k.a. – naszym targetem są galerie w miastach średnich i małych (np. Multicentrum Victoria w Chojnicach, Brama Mazur w Ełku), ale nie wykluczamy otwarć w większych centrach handlowych w dużych miastach.

W przyjętej strategii na lata 2013-2016 Świat Prasy planuje otwierać ponad 40 salonów prasowych rocznie, by na koniec roku 2016 osiągnąć liczbę 250 punktów sprzedaży.

Świat prasy intensywnie poszukuje nowych, atrakcyjnych lokalizacji o powierzchni od 25 do 40 mkw. w centrach handlowych, przy supermarketach, dyskontach, a także na dworcach, lotniskach, w szpitalach czy centrach dużych miast.

Firma rozważa także przejęcia innych operatorów saloników prasowych na terenie całego kraju.