W Biedronce na razie klienci nie zapłacą smartfonem

Biedronka

Biedronka

Jak informowaliśmy w kwietniu tego roku w sklepach sieci Biedronka miały ruszyć testy aplikacji mobilnej, dzięki której klienci mieli płacić za produkty przy pomocy telefonów komórkowych. Spekulowano, że na początku maja we wszystkich dyskontach sieci będzie można płacić za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Tymczasem usługa ta wciąż jest niedostępna w sklepach Biedronka i jak twierdzą przedstawiciele sieci w rozmowie z Retailnet, na razie klienci będą mogli płacić tylko gotówką.

– Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, nie decydujemy się obecnie na wprowadzenie płatności bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych, z uwagi na wysokość opłat transakcyjnych, które są w Polsce nadal jednymi z najwyższych w Europie. To rozwiązanie spowodowałoby obciążenie naszych klientów dodatkowym kosztem i byłoby niespójne z naszą strategią oferowania produktów najwyższej jakości w jak najniższych cenach oraz z naszym modelem biznesowym, bazującym na prostocie i przejrzystości – twierdzą przedstawiciele sieci Biedronka.

– Z tego właśnie powodu poszukujemy innego rozwiązania. System płatności mobilnych mógłby stać się w przyszłości wygodną alternatywą dla drogich płatności kartami, szczególnie jeśli do niego dołączą inne podmioty. Chcemy, aby system, który zostanie wdrożony w sieci Biedronka, był maksymalnie wygodny dla klienta. Zależy nam także na tym, aby było to rozwiązanie, które ma charakter otwarty dla dowolnej liczby uczestników zarówno po stronie instytucji finansowych, jak i branży handlowo-usługowej. Umożliwiłoby to korzystanie z niego jak największej liczbie klientów. Jedną z aplikacji do płatności mobilnych, spełniających powyższe warunki, testowaliśmy na początku tego roku i została ona oceniona bardzo pozytywnie – dodają.

Firma zapowiada, że klienci wciąż mogą liczyć na wprowadzenie możliwości płacenia za pomocą smartfona.

– Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, osiągnęliśmy gotowość techniczną i operacyjną do akceptacji płatności mobilnych. Jednocześnie, jak wskazywaliśmy wcześniej, naszym celem jest uruchomienie systemu wraz z kilkoma partnerami po stronie akceptujących. Obecnie prowadzimy rozmowy na temat szczegółów z wieloma potencjalnymi partnerami. Nie chcemy zdradzać nazw zainteresowanych podmiotów, ponieważ dopiero obecność w projekcie w momencie uruchomienia będzie oznaczała ostateczną deklarację poszczególnych partnerów. Możemy jedynie potwierdzić, że nasza sieć oraz Bank Zachodni WBK w wyniku wspólnie przeprowadzonego projektu są gotowe do rozpoczęcia wewnętrznego pilotażu systemu płatności mobilnych wśród pracowników. Strony nie podjęły ostatecznej decyzji o ewentualnej dalszej współpracy w ramach komercyjnego wdrożenia systemu – twierdzą przedstawiciele sieci Biedronka.

– Dodamy, że umożliwienie płatności mobilnych nie będzie wiązało się z jakimikolwiek dodatkowymi opłatami po stronie klienta, ani nie wpłynie na poziom cen w sieci Biedronka. Jednocześnie, nadal konsekwentnie rozwijamy program instalacji bankomatów w sklepach Biedronka i w ich pobliżu, co ma na celu ułatwienie zakupów naszym klientom – dodają.

Reklama

Galeria Jurajska