Salon H&M
Salon H&M

Grupa H&M upubliczniła wyniki finansowe za czerwiec 2013 roku. Sprzedaż w lokalnej walucie wzrosła w tym okresie o 13 proc. rok do roku.

Sprzedaż firmy H&M na porównywalnej liczbie sklepów poszła w czerwcu w górę nieznacznie – o 3 proc. Na koniec czerwca firma prowadziła 2926 sklepów w porównaniu do 2596 w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Przypomnijmy, sprzedaż Grupy H&M, wyrażona w walutach lokalnych, w pierwszej połowie roku obrotowego wzrosła o 5 proc. Natomiast biorąc pod uwagę taką samą powierzchnię handlową firma zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk netto w pierwszej połowie roku fiskalnego (grudzień-maj) wyniósł ponad 7 mln koron szwedzkich.

H&M w drugim kwartale br. zanotował wzrost sprzedaż o 5 proc. w walutach lokalnych. Spółka spodziewała się dosyć dobrych wyników za miesiąc czerwiec. Już w okresie od 1 do 17 czerwca sprzedaż wzrosła o 14 proc.

W drugim kwartale tego roku spółka uruchomiła 7 sklepów marki & Other Stories w takich miastach jak Londyn, Paryż i Mediolan. W sierpniu tego roku planuje rozpocząć sprzedaż on-line H&M w USA.

Docelowo w planach spółki na ten rok jest otwarcie 350 sklepów H&M. Nowe sklepy powstaną w Chile, Serbii, Indonezji, Estonii, na Litwie oraz w Chinach. Spółka nie wyklucza dalszej ekspansji w Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Polsce i Francji.

Grupa H&M jest właścicielem takich marek jak H&M, COS, & Other Stories, Monki, Weekday and Cheap Monday.