E.Leclerc słabiej na zagranicznych rynkach

E.Leclerc

E.Leclerc

Francuski operator sieci sklepów E.Leclerc zwiększył sprzedaż w pierwszym półroczu 2013 roku o 5,5 proc., do 17,1 mld euro (nie licząc stacji paliw).

Sklepy E.Leclerc zanotowały 15,9 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost o 4,7 proc. ale zagraniczne oddziały poza rynkiem francuskim wypadły gorzej, notując zaledwie 2,5 proc. wzrost – podano w komunikacie spółki.

E. Leclerc na rodzimym rynku ma silną pozycję. W opinii zarządu, dobre wyniki notowane na rynku będącym w stagnacji, to efekt m.in. niższych niż w konkurencyjnych sieciach cen.

Spółka szacuje, że w całym 2013 roku obroty sieci wzrosną o 5 proc. , we Francji nawet o około 19 proc.

Przypomnijmy, obecnie na polskim rynku działa 40 sklepów E.Leclerc. Zlokalizowane są w 36 miastach na terenie 15 województw.

Reklama

Galeria Jurajska