Przychody Carrefoura lekko w górę

Carrefour

Carrefour

Przychody Grupy Carrefour na świecie w drugim kwartale 2013 roku wzrosły o 1,3 proc. do 20,46 mld euro, a wzrost sprzedaży w ujęciu LfL wyniósł 0,2 proc.

Sprzedaż w Europie, jak poinfomowano w komunikacie, nadal była słaba, na co wpływ miała słaba konsumpcja, szczególnie w Europie Południowej. Poprawiła się sytuacja w Ameryce Łacińskiej i w Azji.

Przychody w Europie spadły o 4,5 proc. do 5,2 mld euro, zaś w sprzedaż LfL spadła o 4,3 proc.

Przychody w Ameryce Łacińskiej wzrosły o 11,7 proc. do 3,9 mld euro, a sprzedaż LfL wzrosła o 8,5 proc. Z kolei w Azji przychody wzrosły o 4,2 proc. do 1,69 mld euro (przychody LfL spadły o 0,1 proc.)

Przypomnijmy, w drugim kwartale tego roku Carrefour na świecie otworzył lub przejął łącznie 178 marketów.

15 czerwca tego roku minęło dokładnie 50 lat od momentu, gdy Carrefour otworzył swój pierwszy hipermarket we Francji w Sainte-Geneviève-des-Bois pod Paryżem. Od czasu otwarcia swojego pierwszego hipermarketu dostosowuje swój asortyment i formaty handlowe. W 1976 firma wprowadziła linię tanich, nieobrandowanych produktów (tzw. produit libre), w 1982 roku wprowadziła na rynek własną markę tekstylną TEX, a w 1985 roku wylansowała własną markę Carrefour.

W 1973 r. Carrefour otworzył swoje pierwsze sklepy za granicą w Hiszpanii, następnie w 1975 r. w Brazylii, w 1996 w Chinach, a w 1997 w Polsce. W Polsce, pierwszy hipermarket Carrefour powstał w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, oprócz hipermarketów, Carrefour posiada również supermarkety i sklepy franczyzowe w dwóch formatach – Carrefour Express minimarket i Carrefour Express convenience, własne centra handlowe oraz stacje paliw.

Grupa Carrefour Polska będzie prezentować swoje centra handlowe podczas odbywającego się w dniach 18-19 września w Warszawie Shopping Center Forum na stoisku 6.5 .

Reklama

Galeria Jurajska